מאות הפגינו נגד הכיבוש בירושלים; ח"כ עודה: חזית הסירוב היא ממשלת נתניהו

מאות הפגינו אמש (מוצ"ש) על הקו הירוק בירושלים ונגד התמשכות והעמקת הכיבוש. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) נאם בהפגנה ואמר: "הכיבוש אכזרי לנכבשים, אבל גם לכובשים. וככל שממשיך המצב הלא נסבל הזה, הכובשים שווקים יותר ויותר בבוץ. זה הזמן לשחרר את שני עמינו מהכיבוש. אסור שייצור מפלצתי זה יחגוג את יום הולדתו החמישים". לדבריו "הכיבוש הוא כתם מוסרי על מצחה של ישראל. עד מתי תשלחו את ילדכם להיות הסוהרים של צעירים בני גילם בשטחים הכבושים ?הנהגת העם הפלסטיני מושיטה יד. חזית הסירוב היא ממשלת נתניהו".

 2015-05-31_201032

חברי הכנסת מסיעת חד"ש תומא-סלימן, חנין ועודה בהפגנה שנערכה אמש בירושלים נגד הכיבוש (צילום: אל אתיחאד)

 

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסר בתום ההפגנה "דווקא בימים אלה, זהו קול שחייבים להשמיע: אסור לוותר על פתרון של שלום ישראלי-פלסטיני וישראלי-ערבי, על פתרון של עצמאות וצדק לשני העמים. זה המסר של ההפגנה הערב ברחובות ירושלים, בה צעדתי עם חבריי הח"כים מחד"ש איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן. לא ויתרנו ולא נוותר, המאבק לשלום הוא המאבק למען העתיד של כולנו בארץ הזו". וח"כ תומא-סלימן, שנבחרה אתמול שוב כחברה בוועד המרכזי של מק"י, הוסיפה "כאלה אנחנו, מפנים את הזמן לדיונים פוליטיים בועידת מק"י שדנה בעתיד האוכלוסייה הערבית, בשלום ובמערכה למען סיום הכיבוש. עם תום הועידה יוצאים מיד לירושלים, להשתתף בהפגנה לציון 48 שנים לכיבוש 1967. ברכה חמה לחבריי וחברותיי ולמפלגה הקומוניסטית, ברכה לכל הפעילים והפעילות הערבים והיהודים הנאבקים נגד הכיבוש ולמען הדמוקרטיה, למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, ובירתה ירושלים המזרחית".

 

כאמור, אמש התקיימה בירושלים הפגנה לציון 48 שנים לכיבוש השטחים הפלסטינים ביוני 1967. ההפגנה יצאה ממערב העיר וצעדה עד לרחבה שליד השער החדש בעיר העתיקה.  בין הסיסמאות של ההפגנה "די למשטר הכיבוש וההפרדה", "לא למציאות של דיכוי ואלימות גזענית" ו"לחיים של חופש ושוויון".


בהזמנה להפגנה נאמר "אחרי שנה בה גלי האלימות שטפו את המרחב הציבורי, שנה של מתקפה אכזרית על עזה ומלחמה עקובה מדם. עוד שנה בה הכיבוש נמשך והגזענות גוברת. עוד שנה בה תקציב הביטחון וההתנחלויות הולך וגדל והמצב הכלכלי בישראל הולך ומתדרדר. דווקא עכשיו, אחרי הרכבת עוד ממשלה גזענית, כולנו חייבים לצאת לרחוב". עוד נכתב בהזמנה. "נעמוד ביחד להזכיר לתושבי ירושלים שחיים תחת איום יומיומי של פינוי, הריסות או מעצר שיש קול אחר ויש דרך אחרת. נעמוד ביחד כי אין צדק חברתי בלי סיום הכיבוש". יצוין ששורה ארוכה של תנועות וארגונים חברו כדי לציין 48 שנות כיבוש, ביניהן: חד"ש ומק"י, גוש שלום, הטלוויזיה החברתית, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, התחברות-תראבוט, יש גבול לוחמים לשלום, מחסום-ווטש, פרופיל חדש, קואליציית נשים לשלום, שני דגלים- עתיד אחד, תנד"י- תנועת נשים דמוקרטיות בישראל, מאבק סוציאליסטי
ותעאיוש.