מאות הפגינו בתל-אביב תחת הסיסמא 'הומופוביה וגזענות זו אותה אלימות'

"צעדת זעם", נערכה אמש (מוצ"ש) במרכז תלאביב. מאות המפגינים, ביניהם פעילי חד"ש ובנק"י רבים, התכנסו בשדרות רוטשילד, סמוך לברנוער (שם נרצחו ב-2009 שני פעילים גאים), וצעדו אל מצודת זאב, מטה מפלגת הליכוד. את ההפגנה יזמו פעילי שלום ופעילים של הקהילה הגאה. המפגינים נשאו כרזות וקראו סיסמאות המוקיעות את הכהניסטים שביצעו את פשע ההצתה בכפר דומא ואת רוצח הנערה בהפגנת הגאווה בירושלים; תבעו להוציא אל מחוץ לחוק את ארגון להב"ה הטרוריסטי; לפטר את ח"כ בצלאל סמוטריץ' מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת; לבטל את כל החוקים המפלים; ולעצור את מציתי הבתים ומחללי בתי התפילה.

2015-08-09_195053

פעילות בנק"י בהפגנה שנערכה אמש במרכז תלאביב (צילום: אקטיבסטילס)

"ההסתה מתחילה אצל ראש הממשלה", קראו המפגינים מול בניין מטה הליכוד. בקריאה להפגנה נכתב "שום דם אינו הפקר. לא של ההומואים, לא של הערבים, לא של הנשים, לא של הלסביות, לא של האתיופים, לא של הטרנסיות, לא של הפלסטינים בשטחים, לא של הביסקסואלים, לא של הילדים שלנו ולא של ההורים שלנו. עכשיו הגיע הזמן לצאת ולזעום. מי שמסית נגדנו נגד ציבורים שלמים מי שמפלה אותנו עלידי חוקים גזעניים ולהט"בופוביים, מי שמגדיר אותנו כ'תועבה או כאויב מתיר את דמנו. מי שעושה את זה לא יכול לברוח מאחריות כשהסכין מונפת והאש מוצתת. נערה בת 16 שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים. חמישה צועדים נוספים שנפצעו. זה המחיר של ההומופוביה וההסתה. תינוק פלסטיני, בן שנה וחצי, שנשרף למוות בכפר דומא. משפחתו שנפצעה קשה. זה המחיר של הגזענות והכיבוש".

לקראת ההפגנה כתב ח"כ גב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) בדף הפייסבוק: "סעד דוואבשה, אביו של התינוק עלי שנשרף למוות בשבוע שעבר, מת הבוקר מפצעיו, באותו השבוע שבו הוריה של שירה בנקי נפרדו ממנה לעולם. המחשבה הזאת לא מרפה: על מה נקטעים כאן חיים צעירים? אבל זו לא רק טרגדיה, זהו פשע. והבעיה מתחילה למעלה, בשלטון. שלטון שלא עוצר את הקיצוניים, ובמקום לבלום את ההסתה נותן לה רוח גבית. קרקע הכיבוש היא מצע הגידול של טרור 'תג מחיר'. והדיבורים ההומופובים האלימים בצמרת הם המצמיחים אלימות הומופובית בשטח. הערב תתקיים בתלאביב הפגנה של אבל וזעם. גל עכור מאיים על כולנו. רק יחד נוכל לעצור אותו".