מאות אלפים הפגינו במקסיקו נגד המדיניות האימפריאליסטית של טראמפ

מאות אלפים הפגינו אתמול (ראשון) ברחבי מקסיקו נגד המדיניות האימפריאליסטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על כך מוסר הבוקר העיתון "לה חורנאדה" היוצא לאור בעיר מקסיקו. פרט לבירה, נערכו עוד הפגנות המוניות ב-20 ערים בתשעה מחוזות. המחאות נערכו בגלל כוונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להקים חומה בגבול בין שתי המדינות. מארגני ההפגנות, קואליציה של כ-90 ארגוני זכויות אדם, אגודות סטודנטים, ארגונים ומפלגות שמאל, איגודי עובדים ועמותות אזרחיות, קוראים לנשיאם אנריקה פניה נייטו להתייצב מול טראמפ בנחישות ולא לאפשר את "הפגיעה בזכויותיהם של מקסיקנים כאן ושם".

2017-02-13_194834

מפגיני השמאל, אתמול, במרכז העיר מקסיקו (צילום: לה חורנאדה)

"הגיע הזמן שהאזרחים ישלבו כוחות ויאחדו את קולם, על מנת להבהיר את הדחייה והתרעומת שלנו נוכח צעדיו של הנשיא טראמפ, ולתרום לחיפוש פתרונות קונקרטיים לאתגר שהם מציבים בפנינו", הצהירה קואליציית הארגונים העומדת מאחורי המחאה: "מרעידים את מקסיקו" (Vibra México). "הנשיא טראמפ פתח במתקפה נגד עולם פלורליסטי, מגוון ומשותף, תוך פגיעה בזכויות אדם, בחוק הבינלאומי, בריבונות מדינות ובביטחון העולמי. מעשיו המפלים נגד מקסיקו משפיעים באופן חמור על הכלכלה שלנו", נאמר בהצהרה שקדמה להפגנות.

יצוין שבמקביל, הפגנות תמיכה נוספות נערכו גם בגרמניה, בספרד, בצרפת, בבריטניה, בכמה מדינות אמריקה הלטינית ובארצות הברית. המארגנים קראו למפגינים לשיר יחד באותה השעה את ההמנון המקסיקני הלאומי. על השלטים בהפגנות שנערכו ברחבי מקסיקו נכתב, בין היתר, "כולנו מקסיקו", "כבוד למקסיקנים" ו"תשלם על החומה שלך בעצמך". על שלט נוסף נכתב: "שם הם קוראים לזה חומהפה קוראים לזה קבר". בקרב המפגינים מן השמאל הונפו גם כרזות נגד הנשיא הניאוליברלי פניה נייטו.