מאה פעילים ישראלים הפגינו בברלין נגד המלחמה בעזה ובדרישה להפסקת אש

כמאה פעילים ישראלים הפגינו בברלין אתמול (שישי) נגד המלחמה בעזה. המפגינים קראו להספקת אש מיידית, עסקה לשחרור השבויים והאסירים ולפתרון מדיני. ההפגנה נערכה ביוזמת "ישראלים למען שלום", התארגנות של אנשי שמאל בברלין שמעוניינים להביא את הקול של השמאל הישראלי העקבי לזירה הגרמנית וללחוץ על ממשלת גרמניה להפסיק במדיניות התמיכה חסרת התנאים שלה בממשלת ישראל הימנית ובפשעיה.

המפגינים נשאו כרזות בעברית, ערבית ואנגלית עליהן נכתב "ישראלים למען הפסקת אש", "ישראלים נגד טיהור אתני", "ישראל לא זקוק לנשק ולסיוע כלכלי – היא זקוקה לפתרון מדיני", "רק שלום יביא ביטחון", "ישראלים נגד בכיבוש" ו"הפסיקו את הטבח ברצועת עזה". כמו כן, הם הביעו תמיכה בטל מיטניק, הצעיר שהתייצב השבוע בבקו"ם וסירב לשרת בצבא בגלל התנגדותו למלחמה בעזה ולכיבוש השטחים הפלסטינים. מיטניק נידון ל-30 יום מעצר.

יצוין שלפני 10 ימים כמאה ישראלים ויהודים אמריקאים הפגינו בכיכר קולומבוס בניו יורק למען הפסקת אש מיידית והחזרת החטופים. "הלחימה לא מקדמת את שחרורם, אלא רק מסכנת את שלומם", אמרו המפגינים, שבין היתר קראו קריאות: "במלחמה אין מנצחים", "ביבי תתפטר", "החזירו את כולם מיד בחיים".

באירוע הוקראו גם עדויות של חטופים, הורים שכולים ופעילי שלום מעזה. אליק אלחנן, שאחותו נרצחה בידי איש חמאס בפיגוע ברחוב בן יהודה בירושלים ב-1997, נאם בהפגנה והדגיש "הדרך היחידה קדימה אינה עוד שפיכות דמים, נקמה או פתרון צבאי. הדרך היחידה היא רק מאבק בלתי-אלים משותף לישראלים ולפלסטינים". המפגינים נשאו כרזות באנגלית בהן נכתב: "כולם תמורת כולם", "הפסקת אש מייד", "ישראלים אומרים: אין פתרון צבאי", "ישראלים נגד המלחמה" ו"נתניהו תתפטר". על פי נתוני משטרת ניו-יורק, מאז ה-7 באוקטובר נערכו בעיר 450 הפגנות נגד המלחמה.

יממה לפניכן, משטרת וושינגטון עצרה 60 מפגינים יהודים, ערבים ופעילי שלום שהשתתפו בהפגנה בתוך בית המחוקקים האמריקאי בגבעת הקפיטול בקריאה להפסקת אש ולהפסקת הסיוע הצבאי לישראל. המפגינים התקבצו ברוטונדה שבמרכז הבניין והניפו שלטים שעליהם נכתב "הפסקת אש עכשיו" ו"הפסיקו לממן אלימות".