לקראת תחילת שנת הלימודים: ועדי ההורים בכל הארץ קוראים למרד תשלומים

פורום ועדי ההורים היישוביים להורים ברחבי הארץ קרא אתמול (שישי) לפתוח במרד תשלומים ולא לשלם למוסדות החינוך. טבלת השלומים אושרה בשבוע שעבר בוועדת החינוך של הכנסת לאחר דיונים בין הצדדים שבמהלכם הבטיח שר החינוך נפתלי בנט כי נושא תשלומי ההורים ייכנס לתקציב המדינה הקרוב, שכן "השנה הוחלט לטפל בנושא החופשות ואין תקציב לשני הדברים".

2017-08-26_181722

בהודעה שהפיץ הפורום ליושבי ראש ועדי ההורים ברחבי הארץ, נכתב: "בשנה שעברה, לאחר ישיבה מבזה שבה החליטה ועדת החינוך של הכנסת לאשר את חוזר התשלומים המהווה את הבסיס לתשלומי ההורים, הכרזנו על קריאה להורים שלא לשלם את כספי חוזר התשלומים בגנים ובבתי הספר. משרד החינוך ויו"ר ועדת החינוך ביקשו שנשהה את המאבק, נצטרף לוועדות שידונו בנושא ונגיע להתקדמות משמעותית לקראת שנת הלימודים הבאה. למעשה, מדובר בשנת הלימודים העומדת לפתחנו. אנו נמצאים אחרי שנה של שיחות, מגעים, מריחות ושום תזוזה בנושא".

עוד נכתב: "לאחר התחבטויות רבות, באחריות מלאה והבנה שבאמת מיצינו את כל ערוצי ההידברות אנו נאלצים לקרוא להורים שלא לשלם את התשלומים לשנת הלימודים הקרובה. אנו טוענים (בגיבוי ועדות שהוקמו עלידי משרד החינוך, ועדת החינוך של הכנסת וממשלת ישראל) כי מס תשלומי ההורים הוא מס רגרסיבי המשולם מהנטו שלנו, פוגע ומגדיל פערים באוכלוסיית המדינה. טיולים, תרבות וכו' הם חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ולכן המדינה היא זו שצריכה לממן אותם".

"אל תתנו ללחצי משרד החינוך להשפיע הם לחוצים יותר", נכתב להורים, "האם ממשלת ישראל, העומד בראשה, שר החינוך, שר האוצר יהיו מוכנים לשאת בתוצאות? האם הם יהיו מוכנים שבשנת ה-70 למדינת ישראל לא יתקיימו טיולים ואירועי תרבות בבתי הספר? האם הם יהיו מוכנים לראות סקטורים רחבים במשק (אכסניות, חברות היסעים, מוזיאונים, חברות טיולים, תיאטראות, היכלי תרבות, מוסדות תרבות ועוד) פשוט קורסיםבלית ברירה ובכאב אנו נאלצים להחריף את המאבק הזה תוך קריאה לשר החינוך ולחברי הכנסת לעמוד בהבטחתם להורי וילדי ישראל ולמצוא מקור מימוני לנושא".

במכתב הודגש כי הקריאה לאיתשלום מחריגה את הסעיפים הבאים: תשלומי ביטוח התאונות האישיות, השאלת הספרים, תוכנית לימודים נוספת (תל"ן) ומגמות בתיכונים שאותם ניתן יהיה לשלם, בשלב זה, כרגיל.