שר החוץ של ונצואלה: ממשל טראמפ מנסה לקדם משבר הומניטרי

שר החוץ של ונצואלה חורחה אריאסה אמר אמש (שישי) כי הממשל בארצות הברית מנסה לקדם משבר הומניטרי בוונצואלה דרך הטלת סנקציות על המדינה. לדבריו, האיומים מצד ארצות הברית נאמרים מצד "פוליטיקאים לא מתורבתים וגזענים", מוקדם יותר חתם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על צו האוסר על קיום עסקאות עם ממשלת ונצואלה. כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות של ונצואלה. "די להתערבות הבוטה של ארה"ב בענייניה הפנימיים של ונצואלה", קרא עוד אריאסה.

2017-08-26_181739

שר החוץ של ונצואלה חורחה אריאסה נגד ממשל טראמפ (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

מוקדם יותר השבוע התייחס גם הנשיא ניקולס מדורו לנושא ואמר כי ארצו ערוכה לכל סנקציה אמריקאית. "ממשל טראמפ מנסה להטיל עלינו מצור כלכלי. היחסים עם ארצות הברית בשפל היסטורי", הצהיר. לדבריו "בארה"ב נשלטת על ידי קבוצה של גזענים המנסים להחזיר את הגלגל אחורנית. הם סבורים שניתן לשוב ולשלוט באמריקה הלטינית".

הבית הלבן החריף בחודשים האחרונים את הסנקציות נגד גורמים בכירים בממשלת ונצואלה המקורבים למדורו, ואתמול הודיע על סנקציות נגד המדינה ותאגידיה. מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון הגדיר את מדורו כ"דיקטטור".

סגנו של טראמפ, מייק פנס, נפגש השבוע עם ראשי קהילת יוצאי ונצואלה בארצות הברית ואמר להם כי בוושינגטון נחושים להמשיך להשתמש בכוח כלכלי ודיפלומטי. "הטלנו סנקציות קשות על מדורו, ויש עוד רבות בדרך", אמר. הסנאטור הרפובליקני האנטיקובני מרקו רוביו נכח גם הוא במפגש. יצוין שבניגוד לדברי טראמפ, היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית הרברט מקמאסטר אמר אמש כי לוושינגטון אין תכנית צבאית לפי שעה בוונצואלה.