לציון יום כדור הארץ יפגינו בשישי מול שגרירות ארצות הברית בתל-אביב

לציון יום כדור הארץ פעילים סביבתיים יפגינו מחר (שישי) בבוקר מול שגרירות ארצות הברית בתלאביב. הצועדים יתכנסו בשעה 10:00 בשדרות בן ציון פינת המלך ג'ורג' וכעבור חצי שעה ייצאו דרך רחוב בוגרשוב עד לשגרירות ארה"ב שברחוב הירקון. בשעה 13:00 תיערך עצרת.

ממגמה ירוקה נמסר כי "בימים של חוסר וודאות עולמי ומשבר אקלים שהולך ומחמיר.
בימים ש'מנהיגים' בעולם מנסים להחזיר אותנו אחורה. בימים אלה חשוב להזכיר לאן אנחנו צועדים, ושאין לנו כוונה להתפשר על היעד. לא נעצור עד שנגיע ל100% אוויר נקי, 100% אנרגיות מתחדשת, 100% שמירה על הטבע ובעלי חיים".

2

לדברי הפעילים "השפעות שינוי האקלים על חיינו מורגשות כאן בישראל: שריפות ענק בכרמל ובירושלים, רדופות בגשמים עזים שמובילים לשיטפונות בכל הארץ, בצורת קשה ואי יציבות במזרח התיכון. ולמרות כל זאת אנחנו ממשיכים לזהם את האוויר בחיפה, לחפש נפט ברמת הגולן, לאכול מזון מן החי, להשקיע את הפנסיות שלנו בדלקים מזהמים, והרשימה עוד ארוכה".

ברחבי העולם צעדו רבבות בשבת האחרונה במצעד שכותרתו "צעדה למען המדע". בארה"ב נערכו מאות הפגנות, הגדולה שבהן, בבירה וושינגטון. המפגינים מחו על הזלזול בהתחממות כדור הארץ ובכוונה של הנשיא דונלד טראמפ לקצץ מאוד את תקציבי המחקר ואת תקציבי הגופים העוסקים במדע, בבריאות ובהגנת הסביבה. המועד שנבחר למחאה הוא יום כדור הארץ.

זה חודשים מעוררת המדיניות של דונלד טראמפ, המתכנן לבטל שורה של הגבלות סביבתיות על התעשייה ולקצץ במימון הפדרלי למחקר, חשש בקהילה המדעית. בקמפיין הבחירות שלו נהג טראמפ ללגלג על התחממות הגלובלית שאותה כינה "קנוניה סינית". בין הקיצוצים שמתכנן טראמפ הפחתה בשליש של מימון הסוכנות להגנת הסביבה. בנוסף למדענים, בצעדות השתתפו גם בני משפחתם, סטודנטים למדעים, פעילי סביבה ותושבים המודאגים מעתיד המחקר בארה"ב. בשבועות האחרונות סטודנטים ערכו באוניברסיטאות מפגשי הכנה למצעד.

המצעד בשישי בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1896264567251618