לעולם לא עוד פשיזם: 200 אלף הפגינו במרכז רומא בעקבות קריאת איגודי העובדים

כ-200 אלף עובדים הפגינו אתמול (שבת) ברומא תחת הכותרת "לעולם לא עוד פשיזם" ובדרישה לפרק את הארגונים הניאו-פשיסטיים שהתפרעו בשבוע שעבר במהלך מחאה נגד התו הירוק. על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "איל מניפסטו" הרואה אור בבירת איטליה. עד עתה נעצרו 12 ממנהיגי בארגון "פורצה נובה", בגלל שסוף השבוע שעבר פרצו את קווי המשטרה כדי להגיע ללשכתו של ראש הממשלה מריו דראגי, בעוד שאחרים השחיתו את מטה איגוד העובדים הגדול, הקונפדרציה הכללית של העובדים (CGIL).

רבים מהמפגינים אתמול נופפו בדגל האדום של האיגוד, בזמן שצעדו מאזור הסמוך לתחנה המרכזית של העיר אל כיכר סאן ג'ובאני. "לא לפשיזם ולאלימות, כן לעבודה, לרווחה ולזכויות עובדים", הייתה הסימה של העצרת. "אנחנו מבקשים צעדים קונקרטיים, לא רק דיבורים. הגיע הזמן שהמדינה תפגין את החוזק הדמוקרטי שלה ותאכוף את החוקים ואת החוקה", אמר מזכ"ל האיגוד, מאוריציו לנדיני, במהלך העצרת. "מדינה ששוכחת את עברה אין לה עתיד". יצוין שהמפלגה הקומוניסטית, מפלגת ההתחדשות הקומוניסטית וארגוני שמאל נוספים קראו לחבריהם להצטרף למחאה.

המשטרה השתמשה בשבת שעברה בזרנוקי מים ובגז מדמיע כדי להדוף מאות מפגינים – חלקם פעילים ניאו-פשיסטיים מוכרים – שהתפרעו ברומא במחאה על החלטת הממשלה לחייב להציג "תו ירוק" בכניסה לכל מקומות העבודה. למחרת, יום ראשון, אלפי עובדים התייצבו בפתח המטה, גינו את ההתקפה הפשיסטית ושרו את "בלה צ'או", המנון המאבק של הפרטיזנים שנלחמו בפשיסטים ובנאצים במלחמת העולם השנייה.

200 אלף עובדים התייצבו אתמול במרכז רומא על פי קריאה של האיגודים המקצועיים וגינו את ההתקפה הפשיסטית (צילום: איל מניספטו)

 

הפשיסטים שנשאו מקלות ומוטות ברזל התפרצו למשרדי האיגוד וגרמו נזק רב למקום. באיגוד העובדים הגיבו לאלימות ומסרו: "המתקפה על המטה הארצי היא פעולה של בריונות פשיסטית, מתקפה על הדמוקרטיה. אף אחד לא צריך לחשוב שהוא יוכל להחזיר את המדינה לעברה הפשיסטי". יצוין שבשעות הלילה בשבת, מפגינים ניאו-פשיסטים תקפו גם את חדר המיון של בית החולים "הומברטו פרימו" והיכו את אנשי רפואה שבמקום.

 

סרטון – דברי מנהיג האיגודים מאוריסיו לאנדיני לאחר ההתקפה הפשיסטית (באיטלקית):

https://www.facebook.com/CGILsindacato/videos/235416335247814