למרות פניית 100 מרצים: העברית מסרבת לבטל הטבות ל'אם תרצו'

למרות פניית יותר מ-100 אקדמאים, הנהלת האוניברסיטה העברית מסרבת לבטל הטבות לאנשי "אם תרצו". כך עולה ממכתב ששיגרה הבוקר (חמישי) היועצת המשפטית של האוניברסיטה, עו"ד פפי יקירביץ', לעו"ד איתי מק שפנה בעניין. האוניברסיטה העברית דחתה את הבקשה לקיים דיון נוסף בוועדה שהכירה בפעילות ב"אם תרצו" כמקנה נקודות זכות ולבטל את ההכרה, והוסיפה כי רק לקראת שנת הלימודים הבאה הוועדה תבחן מחדש את מדיניותה.

עו"ד מק יחד עם 110 אנשי ונשות אקדמיה, הגיש אתמול דרישה לרקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' ברק מדינה, לקיים דיון מחדש בוועדה שהחליטה להכיר בפעילות ב"אם תרצו" כמקנה נ"ז ולבטל את ההכרה.

במענה לביקורת על ההכרה, פרופ' מדינה טען שאין מאשרים פעילות בגופים שיש להם זיקה מפלגתית, וכי קיים קושי בזיהוי ארגונים כפוליטיים, ולכן לצורך ההכרה נבחנה בעיקר הפעילות הקונקרטית שהוצעה ולא האופי הכללי של כל ארגון"במכתב ששלחנו נטען כי קיימות שלל ראיות לגבי זיקתה המובהקת של "אם תרצו" למפלגת הליכוד ולקמפיינים פוליטיים המסיתים נגד השמאל ורשויות החוק, וכי לנוכח הזיהוי הפוליטי המובהק של 'אם תרצו' יש לבטל את ההכרה", הסביר עו"ד מק.

פעילי חד"ש באוניברסיטה העברית הודיעו ביום שלישי שיקיימו פעילויות מחאה כדי לבטל את החלטת ההנהלה למתן נקודות זכות לארגון "אם תרצו" הימני קיצוני. כך עולה ממכתב ששיגר התא לראשי האוניברסיטה. גם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שיגרו אף הם מכתב לראשי המוסד הוותיק להשכלה גבוהה בו הם ציינו שורה של נימוקים, בהם התנכלות הארגון למרצים וניסיון להביא לפיטוריהם, האופי הפשיסטי של הארגון כפי שקבע ביהמ"ש, והסתה לאלימות כדי לסכל את המהלך .ח"כ ד"ר עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), לשעבר מרצה באוניברסיטה העברית, מסר: "לא יעלה על הדעת שמוסד אקדמי שאמור להגן על חופש הביטוי והמחשבה יעודד פעילות פאשיסטית בתחומו ואף יעניק נקודות זכות לסטודנטים הלוקחים בה חלק. באוניברסיטה העברית מתקשים להבדיל בין חופש הביטוי לבין הסתה, אלימות ושיסוי".