לוחמים כורדים בסוריה שחררו את העיר מנביג': דעאש איבד נקודה אסטרטגית

לוחמים כורדים הכריזו הבוקר (שבת) ששחררו את העיר מנביג'. עקב כך דעאש איבד נקודה אסטרטגית על שטחה של סוריה. כך מסר העיתון הקומוניסטי "אברנסל" היוצא לאור באיסטנבול. לוחמים כורדים בעיר מנבּג' שמצפון לחאלב סיימו היום לסרוק את העיר ששוחררה השבוע מידי דאעש, לאחר שנתיים שתחת כיבוש הפונדמנטליסטים.

2016-08-13_172748

לוחמים כורדים התקבלו בשמחה על ידי תושבי העיר מנבג' (צילום: אברנסל)

בימים האחרונים נערכו במנביג' חגיגות שמחה גדולות לאחר סילוקים של אנשי "המדינה האסלאמית". נשים כורדיות שהוכרחו לעטות חיג'אב שרפו בהפגנתיות את כיסוי הראש ועישנו סיגריות בפומבי, דבר שהיה אסור עד כה. גברים כורדים נראו מגלחים את זקנם לאות שמחה על גירושם של הקיצונים. יצוין שהמערכה לשחרור העיר, בה התגוררו כ-100 אלף תושבים לפני כיבושה על ידי דאעש, נמשכה כחודשיים. במהלך הקרבות נהרגו כ-1000 מאנשי דאעש, 437 אזרחים ו-299 לוחמים כורדים. בקרבות לקחו חלק יחידות של המיליציות להגנה כורדיות (YPG) ושל "חיל נשים", היחידות להגנה מרחביות של הנשים ((YPJ שתחת הנהגת המפלגה של המיעוט הכורדי בסוריה, המפלגה לאחדות דמוקרטית (PYD).

לשחרורה של מנביג' חשיבות אסטרטגית גדולה. העיר, שבקרבת הגבול הטורקי, שימשה מקום מעבר למתנדבים שהגיעו מרחבי אירופה לשורות דאעש, נשק, תחמושת ומזון. אובדן העיר פירושו, עבור דאעש, ניתוק ממקורות האספקה בלוחמים ונשק.

לידיעה שפורסמה הבוקר על שחרור מנביג' בעיתון הקומוניסטי "אברנסל" (בטורקית):

https://www.evrensel.net/haber/287532/menbicin-tamami-isidten-alindi