לאחר שבוע וחצי ובהתערבות בית הדין: הסתיימה שביתת הפרקליטים

הפרקליטים הודיעו בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) כי ישובו לעבודתם. זאת, בתום יום ארוך של דיונים במסגרת בית הדין לעבודה. במקביל לחזרתם לעבודה, יימשך המשא ומתן שבמסגרתו יבקשו להגיע להסכמות עם משרד המשפטים. אחד הנושאים שעמדו בבסיס הסכסוך היה נושא נציבות הביקורת.

2016-04-13_203812

במשך שעות ארוכות עסקו אתמול הצדדים בניסיון להביא לסיומה את השביתה, כשהם מנהלים דיונים בחסות נשיא בית הדין, השופט אייל אברהמי. בסופו של דבר הוחלט כי הצעדים הארגוניים יופסקו, וכי ההידברות בין הצדדים בנוגע לפעילותה של נציבות הביקורת על הפרקליטות ומערך התביעה תימשך בשבועות הקרובים בפיקוח בית הדין.

 

מארגון הפרקליטים נמסר כי "בית הדין הגדיר הערב את מאבק הפרקליטים כ'נכון וראוי' והכיר בכך שהפרקליטים יצאו למאבק מתוך רצון 'לשמור על עצמאותם המקצועית הנדרשת לביצוע עבודתם באופן מיטבי למען הציבור'. בכך קיבל בית הדין את טענתנו, כי זהו מאבק על היכולת של הפרקליטים להעניק הגנה וסיוע לנפגעי עבירה ללא מורא וללא חרב מתהפכת מעל לראשם". עוד הדגישו בארגון "זוהי תשובה ראויה לדמוניזציה שנעשתה בתקופה האחרונה לפרקליטים, שעושים ימים כלילות למען הציבור כולו. יש לקוות שגם מי שיעסוק בביקורת מעתה והלאה, יבין את חשיבותה של הפרקליטות כאבן יסוד חשובה בדמוקרטיה הישראלית. כל שביקשנו הוא ביקורת מחזקת ולא מחלישה, ואנחנו שמחים שבית הדין ראה איתנו עין בעין בנושא זה".