לאחר השביתה: עובדי חברת ההיי-טק שורקומפ השיגו הסכם קיבוצי ראשון

ועד העובדים של חברת שורקומפ, לאחר מאבק ממושך, חתמה השבוע על הסכם קיבוצי ראשוני עם ההנהלה. חברת עוסקת בתוכנה ומובילה בפיתוח תוכנות ניהול סחר חוץ. החברה פועלת ב-80 סניפים בעולם, שמשרתים רבע מ-100 הבנקים. היא הממוקמת בכפר סבא, 120 עובדים המאוגדים בארגון כוח לעובדים.

במסגרת ההסכם, צומצמו השעות הנוספות אליהם מחויבים העובדים ב-20%, ללא פגיעה בשכר. "זהו הישג חשוב לעובדים, אך גם אמירה לחברינו בחברות הייטק נוספות כולנו מחויבים לחברה, אבל מחויבות אין משמעה שעבוד. אנחנו עובדים מסורים וזכאים לתגמול על כך, וחשוב לא פחות גם אנשי משפחה", מסר אוריאל סטולרו, ממובילי הוועד.

2017-07-06_205122

חברי הוועד חוגגים את השגת ההסכם הקיבוצי הראשון (צילום: כוח לעובדים)

ההסכם כולל גם הליך פיטורים ייחודי, במסגרתו תינתן לעובדים תקופת שיפור בעלת יעדים מוגדרים, בטרם תישקל האפשרות לפיטורים. נציגות העובדים זכאית לבקש תקופת שיפור נוספת.

התייחסות מיוחדת ניתנה בהסכם לעובדים מעל גיל 40, בהתייחס לבעיה מוכרת בענף הקושי במציאת עבודה בגיל מאוחר. במסגרת ההסכם, עובדים מעל גיל 40 ייהנו מתקופת התארגנות וחיפוש עבודה חדשה בת ארבעה חודשים במקרה של פיטורים, וזאת בנוסף כמובן לזכויותיהם לפיצויים ושאר זכויות סוציאליות. סוגיה חשובה נוספת היא תנאי העסקתם של עובדים החוזרים משליחויות מקצועיות בחו"ל (רילוקיישן). עובדים היוצאים לעבודה בחו"ל, בהמלצת החברה, יזכו לרצף זכויות בתחום הקביעות כשיחזרו לעבוד בחברה. הוסכם כי עובדי מחשוב בחברה, המועסקים ע"י קבלן חיצוני, לא יוחלפו בעובדים חדשים ממיקור חוץ, והחברה התחייבה להעדיף העסקה ישירה. היקף מיקור החוץ בחברה בכל מקרה לא יעלה על 10%.