לאחר השביתה בעקבות הרג הצעיר בכפר קאסם: עצרת ארצית של ועדת המעקב

עצרת המונית של הציבור הערבי תתקיים מחר (שבת) לאחר השביתה כללית ומשמרות מחאה נערכו בימים האחרונים בערים ובכפרים הערביים בעקבות הריגתו של הצעיר בכפר קאסם בליל יום שני. אלפים צפויים להשתתף בעצרת בכפר קאסם בשעה 16:00 לזכרו של מוחמד מחמוד סלים טאהא, בן 21, שנהרג במהלך מחאות תושבי העיר. הוא נורה שלוש פעמים בראשו בידי מאבטח אזרחי בתחנת המשטרה בעיר.

שעות ספורות לאחר המעשה, כינס ח"כ לשעבר מוחמד ברכה ישיבה של ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי שקבע שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נושאים באחריות לצדו של נתניהו להרג הצעיר, ושהשלושה אחראים גם לטיפול הכושל בפשע המאורגן המשתולל בחברה הערבית. עוד הוחלט כי על השביתה כללית שנערכה ביום רביעי ועל הפגנות בצמתים. כמו כן, בישיבה הוחלט על קיום ההפגנה הארצית מחר בכפר קאסם. "יד קלה מאוד של המשטרה על ההדק, אבל אותה יד רפה במאבק האמיתי באלימות ובפשע", אמר יו"ר הוועדה ברכה.

2017-06-09_170755

"די להתרת דמנו" משמרת מחאה של תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטה העברית (צילום: אל אתיחאד)

חד"ש ומק"י קראו לחבריהן, ערבים ויהודים, להשתתף מחר בעצרת. גם עמותת סיכוי היהודיתערבית הצטרפה לקריאה. יצוין שאמש פורסם שמשרד הבריאות הוציא הנחייה פנימית לרופאים שלא להגיע לטיפת חלב בכפר קאסם בעקבות האירועים האחרונים בעיר. "זוהי הוראה לא חוקית, ומהווה עונש קולקטיבי לתושבי כפר קאסם", תקף את ההחלטה חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת). "יש בהוראה גם מסר גזעני ופוגעני, שלפיו כל תושבי היישוב הם בחזקת עבריינים בפוטנציה. אני קורא למשרד הבריאות לבטל אותה לאלתר ולהתנצל בפני התושבים", הדגיש.