לאחר הרצח הרביעי תוך שנה: מאות תושבי עכו הפגינו במחאה על אוזלת ידה של המשטרה

צעדת מחאה על אזלת ידה של המשטרה במיגור אלימות מגזר הערבי נערכת אמש (שישי) בעיר עכו, על רקע הרצח של תייסיר סאלם, תושב העיר. מפגינים לבושים בשחורים קראו "עכו החליטה להדליק נר במקום לקלל את החושך" ו"ארדן תתפטר, דמנו אינו הפקר". בין המפגינים תושבת העיר, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש רשימה המשותפת). התהלוכה נערכה אחרי שארבעה מקרי רצח אירעו בעכו בשנה האחרונה, בהם שלושה גברים ואישה, כולם ערבים. יצוין שהוועדה העממית בעיר עומדת מאחורי המחאה שתוכננה עוד בטרם נרצח סאלם.

מפגינים בעכו, אמש, בעקבות רצח נוסף בעיר (צילום: עכאנט)

ח"כ תומאסלימאן מסרה: "הגענו הערב תושבות ותושבי עכו לתחנת המשטרה בעיר כדי להגיד שלא נקבל ארבע רציחות בעירנו בשנה. התפקיד שלהם הוא לדאוג שהילדים שלנו ירגישו ביטחון ברחוב." "אדם נורה באור יום, ברחוב הראשי של העיר. כנופיות הפשיעה משליטות פחד וחרדה על כל האזרחים ולמשטרה אין תשובות", הוסיפה.

"תארו לכם מצב כזה בגבעתיים", המשיכה תומאסלימאן. "האם הרצח היה עובר בשקט? או שזה היה כותרת ראשית בכל העיתונים?". היא סיימה את דבריה בתהייה "האם התקשורת הישראלית תעשה את תפקידה ותיתן לו את תשומת הלב שמגיעה לאדם שאיבד את חייו? האם היא תראה גם אותו כבן אדם?". יצוין שחברי מק"י וחד"ש בעיר ובגליל המערבי הצטרפו למחאה, ביניהם ח"כ לשעבר ד"ר עבדאללה אבומערוף.