לאחר אקוודור: ברזיל מחזירה את שגרירה מישראל בגלל המבצע בעזה

 

משרד החוץ בברזיל גינה את הפעילות הצבאית הרצחנית של ישראל ברצועת עזה. "ההסלמה באלימות אינה מקובלת, וכך גם השימוש הבלתיסביר בכוח שעושה ישראל ברצועת עזה", נמסר בהצהרה שפורסמה הבוקר (חמישי). כמו כן, נמסר כי הוחלט להשיב את השגריר הברזילאי מתל אביב להתייעצות.

2014-07-24_191624

מנהיג האיגודים המקצועיים, ג'והאו פליסיו, נואם בהפגנה ההמונית שנערכה השבוע בעיר סאו פאולו בסולידריות עם העם הפלסטיני (צילום: פוטראל ורמליאו)

לפני כמה ימים החזירה אקוודור את שגרירה בתלאביב במחאה על פעולת צה"ל בעזה. במשרד החוץ בירושלים סבורים כי ההודעה הברזילאית תביא לגל הודעות דומות של מדינות נוספות באמריקה הלטינית שיחזירו את שגריריהן מישראל. בהודעה של משרד החוץ בברזיליה נמסר כי ברזיל קוראת להפסקת אש מיידית בין הצדדים וכי בשל חומרת המצב החליטה ברזיל להצביע אתמול בעד הקמת ועדת חקירה בינלאומית של המועצה לזכויות אדם של האו"ם. יצוין שברחבי ברזיל נערכו בשבוע האחרון הפגנות תמיכה רבות בעם הפלסטיני ולמען מימוש זכויותיו הלאומיות. הגדולה ביניהן נערכה בפורטו אלגרה בתמיכת המפלגה הקומוניסטית של ברזיל, המפלגה הקומוניסטית המהפכנית והאיגודים המקצועיים ובהשתתפותם של אלפים.

להודעה הרשמית של משרד החוץ הברזילאי(בפורטוגזית):

http://www.itamaraty.gov.br/sala-de-imprensa/notas-a-imprensa/conflito-entre-israel-e-palestina-1