כנס של מק"י על ההתנגדות למלחמה בעזה וסכנת הפאשיזם

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) תקיים בשבת, 23 באוגוסט, ב-10:30 באולם ההסתדרות בנצרת, כינוס ארצי של המפלגה על ההתפתחויות הפוליטיות, ההתנגדות למלחמה בעזה וסכנת הפאשיזם. ההשתתפות פתוחה בפני כל חברי המפלגה.

BONIM

יצויין שניתוח מהלכיה של המלחמה התוקפנית אותה יזמה ממשלת נתניהו בעזה, עמד במרכז ישיבת הוועד המרכזי של מק"י שהתקיימה ביום שישי לפני שבוע בחיפה. הישיבה נפתחה בסקירה פוליטית של מזכ"ל המפלגה, מוחמד נפאע. בנושא ההקשר המקומי והאזורי של המלחמה, אשר מהווה שלב נוסף בשרשרת הניסיונות לשלילת זכויותיו של העם הערביהפלסטיני.

הוועד המרכזי של מק"י מעריך כי המתקפה התוקפנית בעזה היא מהלך אסטרטגי מכוון ויזום, אותו יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך שהוא מנסה לטשטש את מהותו של המאבק הפלסטיני כמאבק צודק לסיום הכיבוש ולשחרור לאומי, ותוך שהוא מנסה לאחז את עיני דעת הקהל המקומית והבינלאומית בטיעונים של "הפסקת ירי הרקטות" או "חיסול המנהרות." למעשה, זו מלחמה שנועדה להשיג מטרות פוליטיות, וביניהן הנצחת הפילוג הפלסטיני והנצחת ניתוקה של עזה מהגדה המערבית ומירושלים המזרחית הכבושה, פגיעה בממשלת ההסכמה הלאומית הפלסטינית, הנהנית מתמיכת פתח' וחמאס, וטשטוש אחריותו של נתניהו להכשלת המשאומתן שנמשך תשעה חודשים בין ישראל לבין אש"ף. המלחמה בעזה וההסלמה שקדמה לה בגדה המערבית, סייעו בידי נתניהו להרחיק מתשומת הלב העולמית את שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים ובכך להביא לסיומה.

לדברי מק"י "התוקפנות הישראלית היזומה והנפשעת נגד העם הפלסטיני בעזה, ולפני כן בגדה המערבית ובירושלים המזרחית, אינה מנותקת מהמתקפה האימפריאליסטית והריאקציונית הכוללת על עמי המזרח התיכון, ומהניסיונות לפורר מדינות מרכזיות, ובעיקר את סוריה ואת עיראק. ממשלת נתניהו מנופפת זה זמן רב במציאות האזורית המשתנה בעולם הערבי על מנת לתרץ את חוסר התוחלת, לטענתה, בהתקדמות לפתרון מדיני. היא מבקשת לנצל את ההתפתחויות ביחסי השלטון החדש במצרים עם האחים המוסלמים ועם חמאס, כדי להגביר את המתקפה נגד העם הפלסטיני. למרות זאת, ממשלת ישראל הקפידה להדגיש שאין היא מעוניינת בהפלת שלטון חמאס או בחיסולו".

לפרטים נוספים על הכינוס: info@maki.org.il