כוח לעובדים הפך לארגון היציג של עובדות הניקיון באוניברסיטאות העברית, ת"א ובן-גוריון

כוח לעובדים הפך השבוע החולף לארגון היציג של עובדות הניקיון בשלוש האוניברסיטאות הגדולות – העברית, תל אביב ובן-גוריון. מכוח לעובדים נמסר ש"לראשונה מופעלים שירותי הניקיון בשלוש האוניברסיטאות באמצעות חברה משותפת ולא חברות קבלניות לראשונה איגוד עובדות ניקיון שינהל מו"מ מול המעסיק בהובלת העובדות ולא מעל לראשן". לדברי הארגון "הגיע הזמן שנכנה את העובדות הללו, חלקם עובדות עשרות שנים באוניברסיטאות, בשמן האמיתי- סגל הניקיון באוניברסיטאות".

יצוין שמאמץ להתארגנות העובדות לקחו חלק פעילי המאבק להעסקה ישירה באוניברסיטת תל-אביב ובהם חברי תא חד"ש. אך הם מותחים ביקורת על הקמת "חברת בת" למוסדות להשכלה גבוהה כדי להעסיק את העובדות, במקום העסקתן הישירה כפי שהיה בעבר. "העסקתן תשתפר, למרות שהשכר ההתחלתי עדיין יהיה שכר מינימום, אך ללא ביטחון תעסוקתי וללא השוואת תנאים לאלה של עובדי האוניברסיטה", מסרו.  "האם ילדי העובדות יזכו ללמוד בחינם באוניברסיטה כמו ילדי יתר העובדים? האם יתאפשר לעובדות לגשת למכרזים פנימיים הפתוחים לעובדי אוניברסיטה כדי להתקדם בעבודתן? באוניברסיטה לא מוכנים לדון בפרטים האלה", הוסיפו.

"אנחנו מברכים על התוכנית לסיים את ההעסקה דרך חברות קבלן פושעות ונצלניות, ובפרט על המעבר לצורת העסקה שתאפשר לעובדות להתאגד. יחד עם זאת, לא נוכל להסכים להמשך הפלייתן של עובדות הניקיון. אין הצדקה להחרגה שלהן מקהילת האוניברסיטה ולהעסקתן דרך חברת בת שתפקידה למזער את האחריות הישירה של האוניברסיטה לעובדות שלה ולמנוע מהן ביטחון תעסוקתי. הניסיון המר בחברות בת עירוניות הוכיח שאין ערובה לכך שהעסקה בחברת בת לא תהיה פוגענית. לכן אנחנו נמשיך לדרוש העסקה ישירה ולא נסכים לאף פרקטיקה של העסקה עקיפה", הדגישו.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111110