ירושלים המזרחית: העמקת הכיבוש במסווה של 'גן לאומי'

 "תכנית הגן הלאומי במורדות הר הצופים בירושלים פוגעת בהתפתחות הטבעית של עיסאוויה ושל א-טור, ומאיימת על כמה מבתיהם בהריסה", אמר ח"כ חנא סוויד (חד"ש), בשאילתא שהגיש לשר הפנים בשבוע שעבר. הוא תבע כי יישמרו זכויות התושבים בשתי השכונות, וכי ההליך התכנוני יוקפא לשם בחינה-מחדש וקיום דיון מקצועי.

 2013-11-24_192152

חברי הכנסת מסיעת חד"ש: עפו אגברייה, דב חנין, ומוחמד ברכה בביקור סולידריות שערכו בשבוע שעבר בכפר הפלסטיני נבי סמואל, ביחד עם תושב הכפר עיד ברכאת. בשנת 1971 גורשו כל תושבי הכפר נבי סמואל כדי לפנות מקום לחפירות ארכיאולוגיות, והם עברו לגבעה קרובה למיקום המקורי. אבל בזה זה לא נגמר: כל השטח, כולל המיקום החדש של הכפר, הוכרזו כ"גן לאומי" על ידי הרשויות, גדר ההפרדה הוקמה בין הכפר לבין יתר הכפרים בסביבה, מה שהשאיר את הכפר מבודד מסביבתו, ואת תושביו ללא זכויות כלשהן לחיות ולהתפתח (צילום: אל אתיחאד)

"אם מדובר בשמורת טבע או בגן לאומי – הרי נדרשת חוות דעת של המשרד להגנת הסביבה. אך מהפרסומים בתקשורת עולה, כי משרד זה אינו תומך בהכרזה על המקום כעל גן לאומי, ולכן – יש מקום לחשיבה מחודשת", אמר. עוד ציין ח"כ סוויד, כי להקמת הגן הלאומי בשכונות הנמצאות במזרח ירושלים הכבושה, יש משמעויות מדיניות. "זו החלטה אשר תוקעת טריז בין שתי שכונות פלסטיניות גדולות, אשר ממילא סובלות ממצוקת דיור קשה, ומונעת את התפתחותן הטבעית".