יפגינו נגד שוד הגז בירושלים: 'הממשלה חדשה אבל הקומבינה ישנה'

שר האנרגיה יובל שטייניץ ונציגי חברות הגז הגיעו ביום רביעי האחרון להבנה על סעיף היציבות במתווה הגז, מה שמאפשר להוציא לפועל את המתווה כולו. בכוונת שטייניץ להביא הצעת מחליטים בנושא לאישור הממשלה כבר בישיבה הקרובה שתתקיים מחר (ראשון). ריכוך סעיף היציבות מאפשר לחברות הגז להמשיך בקידוח לוויתן.

השר שטייניץ  מסר כי "לאחר עבודה מאומצת הצלחנו לגבש תחליף הולם לסעיף היציבות בהתאם לעקרונות שהתווה בג"ץ. המטרה הייתה ליצור סביבה רגולטורית מעודדת השקעות. אני מקווה שפיתוח לוויתן יימשך בהתאם ללוח הזמנים המקורי". מהחברה האמריקאית נובל אנרגי, השותפה בקידוחי הגז, נמסר כי "החברה לא ויתרה בדיונים על זכויותיה המשפטיות. ההסכם מהווה אבן דרך חשובה המייצרת סביבת השקעות יציבה. נובל מחויבת להמשיך לפתח את מאגר לוויתן במועד מוקדם ככל שניתן". אך הפעילים נגד שוד הגז סבורים ש"הממשלה החדשה תתכנס כדי לאשר פחות או יותר את אותה קומבינת גז ישנה".

לדברי פעילי מגמה ירוקה: "במקום להקשיב לטענות הציבור ולהגיע למתווה שישרת את האינטרס הציבורי, בחרה ממשלת ישראל בדרך של פלסטר ללא טיפול בבעיות עצמן. במקום לבחון מחדש את מתווה הגז שמשמר מחירים גבוהים, מסכן את הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ומסכן את הדמוקרטיה הישראלית, בחרה ממשלת ישראל להמשיך לנהל משא ומתן בחדרי חדרים, ללא שקיפות וללא שיתוף הציבור והגיעה לנוסחה שונה של אותו הדבר. ואת הדבר הזה הם מגישים לציבור במחטף וללא דיון".

2016-05-21_181442

עוד הוסיפו הפעילים נגד שוד הגז "ראינו בחודשים האחרונים שרוב הציבור איתנו, רוב הציבור מכיר בכך שמתווה מונופול הגז הוא מתווה רע. רע במהות. רע בהליך ההסתרות, סילוק שומרי הסף, קשרי ההוןשלטון והקומבינות שבו. את זה כאמור, אנחנו יודעים. בג"צ ביטל את המתווה כולו בשל פסקת היציבות פסקה ששמה הלכה למעשה את מונופול הגז מעל החוק. בזכות המאבק האזרחי, בזכות כל אחד ואחת שיצאו מהבתים, שיתפו פוסטים השאירו את מאבק הגז על סדר היום המתווה ההוא נפל. אבל עכשיו הממשלה מבקשת להביא מתווה ישןחדש, מתווה עם פסקת יציבות 'מרוככת', מתווה שיש בו הישגים מסוים לציבור אבל עדיין מתווה שמשאיר מחירים מופרכים, משאיר את ישראל שבויה בידי מונופול אימתני, מתווה שלא מבטיח ביטחון אנרגטי ודוחה את פיתוח המאגרים. בשביל אצבעות שיצביעו עבור המתווה, ראש הממשלה יצר שוב מסחרה פוליטית מכוערת, ספין שמערב שינוי תפקידים שלם בממשלה, רק כדי לדאוג לביטחון הפיננסי של חברות הגז. רק לפני שבועיים נחשף שגם מיכל הלפרין, שמונתה לממונה החדשה על ההגבלים העסקיים ואמורה להילחם על האינטרסים שלנו מול המונופולים עבדה כעו"ד בשירות ישראמקו שהיא חלק ממנופול הגז, תוך שהוסתר מהציבור הקשר שלה לישרמקו".


הפעילים הדגישו "הכל קומבינה! אין פרוטוקולים שקופים לציבור בתהליך גיבוש המתווה המרוכך. מובילי התהליך שקועים בניגודי עניינים. והמתווה עצמו? המחירים בו מופקעים, עדיין אין בו תחרות, אין צינור שני ממאגר תמר, אין יתירות, יש זיהום אווירויש ממשלה שמשרתת בעלי הון זרים". הפעילים קוראים להפגין מחר, בשעה 9:00 בבוקר, בקריית הממשלה בירושלים "ונצא עם אמירה ברורהשלא ניתן לקומבינה הישנה לעבור (גם) בממשלה החדשה".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1307881829239781