יפגינו בתל-אביב נגד סגירת ההוסטלים לנערות והעברתן למעונות נעולים

לפני כחודש משרד הרווחה הודיע שבסוף יוני יסגרו חמישה הוסטלים לנערות בישראל. שלושה מהם בירושלים ושניים בצפון הארץ. ההוסטלים הם הבתים המשקמים של הנערות הנמצאות בחסות המדינה. כמו כן, בימים הקרובים צפויה להיסגר דירת מדרגה בתל אביב דירת המשך לצעירים. אחריה עתידות להיסגר מסגרות שיקום נוספות. נגד החלטת משרד העבודה והשירותים החברתיים תתקיים הפגנה בתלאביב ביום שישי הקרוב, בצומת עזריאלי בשעה 12:00, של עובדים סוציאליים, עובדות המעונות ודיירותיהם.

"משרד הרווחה חותר לרפורמה חדשה, בה המסגרות הפתוחות האלו יסגרו ובמקומם יפתחו מעונות נעולים. את הנערות הם טוענים ישבצו במקומות חדשים. אבל בינתיים מקומות נסגרים, אין צוותים מקצועיים או תוכנית טיפולית ואף אחד לא עונה לאן זה הולך", מסרו מארגנות המחאה שכבר הפגינו בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.

2019-04-01_174759

"אי אפשר בוקר אחד לקחת לנערות האלו את המקום המוגן ,את המקום בו נוצר קשר אמון ותהליך טיפולי. מה גם, עם כיוון הרפורמה כלל המסגרות הפתוחות יסגרו וזה פשע חמור לחשוב שכל בני הנוער מתאימים למעון נעול", נמסר. ועוד "במאבק הזה אנחנו משמיעים את קול הקטינים והקטינות שאינם יכולים לדבר בשם עצמם. נערים ונערות אשר נפגעו, הועברו לאחריות המדינה והמדינה יכולה לפגוע בהם שוב".

ההפגנה ביום שישי בצומת עזריאלי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/315174632533881