שביתת אזהרה בבזק בינלאומי; בידיעות מוסיפים לפגוע בחופש ההתארגנות והשביתה

ועד עובדי בזק בינלאומי הכריז אתמול (ראשון) על שביתת אזהרה למשך 3 שעות החל מהשעה 14:00 ועד השעה 17:00. השביתה באה לאחר שבשבוע שעבר כינס ועד העובדים אספת הסברה שבה התריע מהתארכות המו"מ והמבוי הסתום שהגיע אליו, תוך כדי נקיטת פעולות חדצדדיות על ידי ההנהלה שעשויות לפגוע בעובדים.

2019-04-01_174822

הכניסה למטה בזק בינלאומי, אתמול, במהלך השביתה (צילום: ועד עובדים)

לדברי לימור ליברמןלביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, "המו"מ עם ההנהלה אינו מתקדם ואיננו מקבלים תשובות לשאלות המטרידות אותנו. אנו מצפים מההנהלה לפעול בצורה נחרצת למען עתידה הפיננסי ולחזק את איתנות החברה המובילה את החברות הבנות בקבוצה. נילחם בכל הכלים העומדים לרשותנו על איתנותה של בזק בינ"ל ועל העובדים שהצעידו את החברה להצלחות".

כמו כן, המאבק בין ההנהלה לעובדים ברשת המקומונים של "ידיעות אחרונות" נמשך. "העין השביעית" מדווח שההנהלה זימנה לבירור משמעתי עובד שהתבטא נגד שבירת שביתה ואיימה עליו בפיטורים אם הדבר יישנה. עוד חזרה ההנהלה על החלטתה להרחיב את הפיטורים ברשת בעקבות שביתת העובדים, וזאת משום שהצלחת ההנהלה להוציא לאור את המקומונים למרות השביתה לימדה אותה, לדבריה, כי ניתן להוציא לאור את המקומונים באמצעות כוח אדם מצומצם יותר.

הכוונה לפטר עובדים ברשת הובילה לסכסוך עבודה בין ההנהלה לעיתונאים, המאוגדים בארגון העיתונאים של ההסתדרות. לאחרונה אף שבתו העיתונאים, אך ההנהלה הצליחה להוציא לאור את העיתונים באמצעות שימוש בפרילנסרים ובעובדים מהמחלקה המסחרית, שאינם מאוגדים בארגון העיתונאים.