יישובים שהוכרו לפני עשור עדיין לא מחוברים לרשת החשמל

 

ישובי המועצההאזורית אבו-בסמ"ה שבנגב קיבלו הכרה מהמדינה לפני כ-10 שנים עדיין אינם מחוברים לרשתהחשמל. זאת, בגלל שהליכי התכנון בהם טרם הושלמו. כך עולה מתחקיר שערכו אנשי האגודה לזכויות האזרח ושפורסם הבוקר (יום א'). האגודה דורשת משר התשתיות לבחון אפשרות לחקיקה שתאפשר חיבור לחשמל ותפסיק את הפגיעה בזכותם של התושבים לחיות בכבוד.
במועצה האזורית אבו-בסמ"ה מאוגדים עשרה ישובים: תראבין אל-סאנע, אבו-קרינאת (אם מתנאן), קסר א-סר, ביר הדאג', דריג'את, מכחול, אום-בטין, אל-סייד, וחוות כוחלה ומולדה. למרות שישובים אלו הוכרו זה מכבר, הליכי התכנון שלהם טרם הושלמו, ובמרביתם לא ניתן להנפיק היתרי בנייה.

על-פי חוק התכנון והבניה, חברת החשמל מנועה מלחבר מבנים לרשת החשמל, כל עוד לא הושלמו הליכי התכנון. כתוצאה מכך, גם הבתים בכפרים שכבר הוכרו לפני שנים רבות עדיין לא מחוברים לרשת החשמל, כמו הכפרים הבלתי מוכרים. תנאי החיים בהם לא השתפרו, ונמשכת הפגיעה הקשה בזכות התושבים לכבוד ולתנאי מחיה הולמים. הליכי התכנון עשויים לארוך שנים רבות, והדבר מאריך את סבלם של התושבים.

נציגי האגודה נפגשו עם שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, כדי לבחון אפשרות לחקיקה (הוראת שעה) שתאפשר חיבור לחשמל בישובי המועצה האזורית אבו-בסמ"ה, ולו חיבור זמני עד להשלמת הליכי התכנון של הכפרים.

 

חומר רקע ומידע נוסף, באתר האגודה לזכויות האזרח: