יותר מ-30 אלף הרוגים וכ-72 אלף פצועים בעזה; בישראל מוחזקים עצירים בני שש ועד גיל 82

בעת שנמשכות הפגזות הישראליות הכבדות מהאוויר, היבשה והים במרבית רצועת עזה, הגורמות לעוד הרג של אזרחים, עקירה והרס של תשתית אזרחית משרד הבריאות בעזה פרסם הבוקר (שני) כי מניין ההרוגים ברצועה מאז 7 באוקטובר עלה ל-30,534 ומספר הפצועים עומד על 71,792. ביממה האחרונה נהרגו ברצועת עזה 124 בני אדם ו-210 נפצעו.

יצוין שעל פי דו"ח חדש של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין (אונר"א) ישראל מתעללת במאות תושבי עזה שנעצרו מתחילת המלחמה. תוכן הדו"ח דלף לעיתון "ניו יורק טיימס" בטרם פורסם רשמית. בדו"ח נאמר כי העצורים הם גברים, נשים וילדים בני 6 עד 82, וכי חלקם מתו במעצר. לפי המסמך, שכולל תיאורים מפי עצורים ששוחררו, אלה עברו במתקני המעצר התעללות ועינויים שנועדה "לחלץ מהם מידע, לגרום להם להודות ואף להפחיד, להשפיל ולהעניש אותם". הדו"ח מבוסס על ראיונות עם יותר ממאה עצורים מתוך 1,002 איש ששוחררו בחזרה לרצועה בחודש שעבר.

על פי הידיעה, ישראל מצדה טוענת כי המעצרים היו נחוצים כדי לאתר ולחקור אנשי חמאס לאחר שהארגון טבח ב-7 באוקטובר ב-יותר מ-1,200 איש בישראל וחטף לפחות 250 איש, 134 מהם עדיין בשבי. צה"ל דחה את הטענות להתעללות, למניעת גישה לטיפול רפואי ולפגיעות מיניות, וטוען כי "כל התלונות הקונקרטיות על התנהלות בלתי הולמת מועברות לבדיקת הרשויות הרלוונטיות". בהצהרת צה"ל, שמופיעה בדו"ח, נמסר עוד כי כמה עזתים אכן מתו במעצר, בהם כאלה שסבלו ממחלות ומפציעות. על פי העיתון האמריקאי ממצאי הדו"ח הועברו לנציב זכויות האדם של האו"ם.

לידיעה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" (באנגלית):
https://www.nytimes.com/2024/03/03/world/middleeast/unrwa-gaza-detention-israel.html