יו"ר ראש הרשימה המשותפת ח"כ עודה נפגש עם שר החוץ הגרמני שטיינמאייר

יו"ר ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) נפגש אמש (שני) עם שר החוץ הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר אשר ביקר בשעות הבוקר ברצועת עזה. לאחר הביקור, במהלכו הגיע השר לשכונות שהופגזו ונהרסו כליל במבצע צוק איתן ולנמל עזה, ערך שטיינמאייר מסיבת עיתונאים בה כינה את המצב ברצועת עזה "חבית חומר נפץ". שטיינמאייר הוסיף ואמר: "אסור לנו לתת לחבית הנפץ הזו להתפוצץ". על כך מוסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד.

2015-06-02_192522

יו"ר ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתום המפגש עם שר החוץ הגרמני שטיינמאייר, אמש, בתל-אביב (צילום: אל אתיחאד)

 

שטיינמאייר עדכן את עודה על המפגש עם בכירים פלסטינים וישראלים. ח"כ עודה קרא לשר הגרמניה לפעול כדי לשנות את המצב הקשה ברצועת עזה, וכדי למנוע פתיחת מערכה נוספת מול ישראל. "המצב בעזה קשה מאד, אסור שהוא יימשך", אמר השר הגרמני. כמו כן, שיתף עודה את שטיינמאייר על מעשיה של ממשלת הימין הקיצוני בישראל, ותכניותיה להרוס את כפר אום אל-חיראן ולגרש את תושביו. עוד דרש עודה ממשלת גרמניה לגנות את מדיניות האפליה של ממשלת ישראל.
ברצועת עזה קרא שטיינמאייר לפלסטינים להפסיק לירות רקטות לכיוון ישראל. "אנחנו לא רוצים שרצועת עזה תהפך לפלטפורמה לשיגור טילים. אסור לאפשר שהדבר יבוא על חשבון האנושיות והחיים של התושבים בכבוד", אמר. "אני מודע לכך שהמצב במזרח התיכון קשה, אבל עלינו למנוע את ההידרדרות הביטחונית ופתיחת מלחמה נוספת". כמו כן, הוא קרא להפסיק את מדיניות הסגר על הרצועה. בהמשך היום ביקר שטיינמאייר בתיכון שער הנגב ונפגש עם מנהל בית הספר התיכון האזורי, אהרלה רוטשטיין, באירוע בו השתתף גם שגריר גרמניה בישראל. השר הגרמני סייר בבית הספר הממוגן בו לומדים מעל 1000 תלמידים מעוטף עזה, ושמע מפי המנהל על שגרת החיים של ילדי האזור.