יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה: הרס הבית בסח'נין – טבילת האש של חוק הלאום הגזעני

אלפים השתתפו אתמול (שלישי) בסח'נין בצעדת מחאה על הרס בית בעיר, ביום שני האחרון. בעיר הוכרזה שביתת מחאה וכל בתי העסק ומקומות העבודה נסגרו. על כך מסר הבוקר העיתון "אל אתיחאד".

2018-07-25_194916

מפגינים, אתמול, בסח'נין נגד הריסת בתים (צילום: אל אתיחאד)

ראש העיר מאזן גנאים ויו"ר ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות אמר כי "הריסת הבית בסח'נין הינה תחילת היישום המעשי של חוק הלאום הגזעני. במקום שהמדינה תשלח ליישובים הערביים מתכננים להרחבת ואישור תוכניות המתאר היא שולחת את הדחפורים וכוחות המשטרה שהתנהלה באלימות ופראות כלפי ההמונים שבאו למחות נגד הריסת הבית".

11 בני אדם נפצעו, בהם שניים באורח בינוני, בעימותים ביום שני על רקע הריסת בניין שלדברי המשטרה נבנה ללא היתר. במקום התעמתו מאות בני אדם עם כוחות המשטרה, שהגיעו להרוס בניין בן שתי קומות. לאחר הריסת המבנה עזבו השוטרים את המקום, והמפגינים מסרו כי בכוונתם לסייע להקים אותו מחדש. מהמשטרה נמסר כי שני בני אדם נעצרו.

"עשינו כל המאמצים למען הסדרת הבית, תחילה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועד לצמרת המשטרה ומשרד נשיא המדינה, אבל לצערנו, מדיניות הממשלה הגזענית ואטימות הלב שלה כלפי בעיית הדיור בחברה הערבית לא השאירו מקום להידברות", הוסיף ראש העיר. יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), הדגיש כי ה"הרס בסח'נין היא 'טבילת אש' לחוק הלאום. אנחנו נתנגד בכוח מאודנו לחוק הגזעני וגם להריסת בתים והפקעת אדמות. יש לנו זכות מלאה לחיים בכבוד ובשוויון במולדתנו". הריסת הבית בסח'נין מצטרפת להריסות שבוצעו בחודש האחרון באום אלפחם, קלנסווה, ג'לג'וליה ורמלה, וכי הדבר מצביע על מגמה של הגברת הריסת בתים ביישובים הערביים.