יום המאבק השישי של שביתות ומחאות: רבע מיליון עובדים הפגינו בפריז

יום המאבק השישי של שביתות ומחאות נערך אתמול (חמישי) ברחבי צרפת. על פי מידע שמסר הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (ה(CGT, בכ-200 הפגנות ועצרו השתתפו כ-700 אלף עובדים, בהם רבע מיליון שהפגינו בבירה פריז. עוד מסר מזכ"ל קונפדרציית האיגודים, פיליפ מרטינז "אנו נחושים מתמיד. אנו לא מעוניינים בוויתורים אנו דורשים את ביטולה המלא של הרפורמה". עוד הוא מסר כי צפויות הפגנות המוניות ושביתות נוספות בימים הקרובים: רביעי, חמישי ושישי בשבוע הבא. כך פורסם הבוקר בעיתון הקומוניסטי "הומניטה".

זה כשישה שבועות נמשכת גל השביתות והמחאות נגד הרפורמה הניאוליברלית של הפנסיה ביזמת ממשלת הימין של הנשיא עמנואל מקרון. כתוצאה מהמאבק הממושך, הממושך ביותר מאז מרד מאי 1968 של העובדים והסטודנטים, ראש הממשלה הצרפתי אדואר פיליפ התחייב השבוע במכתב ששוגר אתמול לכמה מהאיגודים השובתים, כי הסעיפים המדברים על העלאת גיל הפרישה מ-62 (אחד הנמוכים באירופה כיום) ל-64 שנים יוסרו מהרפורמה הממשלתית שהוצגה בדצמבר.

פעילי הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (ה(CGT מפגינים, אתמול, נגד הרפורמה בפנסיה (צילום: הומניטה)

המכתב הוא חלק מניסיון להביא לפריצת דרך בעימות בין איגודים מקצועיים לבין הממשלה בנושא. השביתה בנושא נמשכת בעוצמה משתנה מ-5 בדצמבר 2019, והצטרפו אליה לאות סולידריות כל ארגוני העובדים, ביניהם מורים, משפטנים, שופטים, רופאים ואף שוטרים.

עוד על השביתות בצרפת בעמוד 6 של גיליון "זו הדרך" האחרון:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/01/G03_2020.pdf