יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני יתקיים בהיכל שלמה בת"א; מגייסים כספים למימונו

 

כמדי שנה, גם בערב יום הזיכרון הקרוב תקיים תנועת 'לוחמים לשלום' יחד עם פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, את טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני. הטקס ייערך ביום שלישי, 10 במאי, בהיכל קבוצת שלמה (אולם הדרייב אין, ליד מרכז הירידים) בתל אביב.

2016-04-19_223136

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני שנערך אשתקד במרכז הירידים (צילום: לוחמים לשלום)

מלוחמים לשלום נמסר "בערב זה כולנו מתכנסים – ישראלים ופלסטינים – על מנת לזכור יחד את קרבנות האלימות בשני הצדדים, ולהזכיר לכולם שהמלחמה אינה גזירת גורל. התקופה האחרונה היא תקופה של אלימות, מתיחות וסבל עבור שני העמים, וכבר צירפה משפחות רבות נוספות למעגל השכול והכאב. למרות האמירות כי 'לעד נחיה על חרבנו' והתהום הנפערת בין ההנהגות שלנו, אנחנו מאמינים כי גם מערכה זו היא לא גזירה של גורל, כי אם של מעגל אלימות אכזרי ומתמשך שבני-אדם בלבד הם האחראים לו והם הנפגעים ממנו. אנו נתכנס בערב יום הזיכרון ביחד, לא נתבצר לחוד, משום שאנו יודעים שבכוחנו כבני-אדם לשים קץ למעגל נורא זה ולמנוע את הקרבנות הבאים".

מספר האנשים המגיעים לטקס גדל מדי שנה ובטקס האחרון השתתפו יותר מ-3 אלף אעשה איש. המארגנים מסרו ש"אנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת לאפשר לכולם להיות עמנו בערב זה, אולם העלויות הדרושות להפקת האירוע מחייבות משאבים גדולים שאינם נמצאים ברשותנו. לאור זאת, השקנו קמפיין גיוס כספים שמטרתו להשלים את החסר לנו על מנת להוציא לפועל את הטקס החשוב הזה. על השכרת החלל אנו משלמים כ-100 אלף שלקל ולכך מתווספות הוצאות של עוד כ-150 אלף שקל על תאורה, הגברה, שידור, הסעות, ביטוח, אבטחה וכדומה. כלומר, עלות הטקס היא כ-250 אלף שקל".
האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/535092126671236

 

קמפיין גיוס הכספים:

https://www.mimoona.co.il/Projects/3313