חרף הלחצים שמפעיל הצבא: הפגנה נוספת לשחרורו של הסרבן הלל גרמי מול כלא 6

סרבן הכיבוש הלל גרמי נכלא שוב, זו הפעם השישית, והוא ירצה כ-100 ימי מחבוש במצטבר על סירובו להתגייס לצבא המדכא עם שלום. חבריו קראו להפגין מחר (שבת) בשעה 12:30 בכלא 6 שליד עתלית, כדי להביע סולידריות עמו ולדרוש את שחרורו.

2018-11-23_204651

מפגינים מול כלא 6 לשחרורו של הלל גרמי (צילום: רשת מסרבות)

יצוין שבעת משמרת המחאה הקודמת, שנערכה במקום בשבת 27 באוקטובר, צה"ל החמיר את תנאי המעצר של הסרבן. כבר בתחילת ההפגנה, שלא חרגה באופייה ממאות הפגנות דומות הנערכות במקום מאז מלחמת לבנון (1982), נקרא גרמי למשרדו של רכז המודיעין המתקן וספג איום: פעל להפסקת ההפגנה או שתועבר לפלוגה אחרת בה תנאי המאסר קשים יותר.

בשיחה, הבהיר הרכז כי הוא "איש ימין שאוהב את המדינה" ואז הורה לגרמי להתקשר למארגני ההפגנה ולדרוש מהם להפסיקה. הוא הוסיף כי אם גרמי לא ינהג כך, הוא יועבר לפלוגה ג', שם מרצים את עונשם חיילים שביצעו עבירות חמורות (דוגמת אונס או הריגה). תנאי הכליאה בפלוגה ג' קשים יותר וזכויות האסירים בה מועטות.

עו"ד נועה לוי מרשת מסרבות מסרה אז: "התקרית הזו מראה כיצד צה״ל משתמש בסרבנים כלואים ככלי להפעלת לחץ פוליטי. הפגיעה בזכויותיו של גרמי לא תעבור בשתיקה, ועורכי דינו ינקטו בכל ההליכים הדרושים על מנת להגן עליו, על חופש הביטוי ועל שלטון החוק. כפי שגרמי משלם מחיר על בחירתו לסרב להתגייס, כך ישלמו מפקדיו מחיר על הפרת החוק מצדם ועל הניסיון להשתיק מחאה לגיטימית".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2243995062549983