חצי מיליון עובדים הפגינו בצרפת; קראו לקיים מצעדי 1 במאי המוניים

יותר מחצי מיליון עובדים, סטודנטים ותלמידי תיכון הפגינו אתמול (חמישי) ברחבי צרפת נגד המדיניות ניאוליברלית של ממשלת הולנד וביטול כל השינויים המוצעים בחוקי העבודה. האיגודים המקצועיים רואים במספר המשתתפים בהפגנות "הצלחה בגלל שנערכו בעיצומה של חופשת הפסחא". בחודשיים האחרונים כבר נערכו שלושה "ימי זעם" בהשתתפות יותר ממיליון מפגינים (9 במארס), 1.6 מיליון (31 במארס) ו-1.1 מיליון מוחים (9 באפריל). עוד קראו דוברי הקונפדרציה הכללית של האיגודים המקצועיים (ה-(CGT להפוך את ה-1 במאי, יום העובד הבינלאומי "ליום מאבק מעמדי המוני ודמוקרטי". על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

2016-04-29_160021

כוחות משטרה מתכוננים להיכנס לתיאטרון האודיאון(Théâtre de l'Odéon) שבמרכז פאריס (צילום: הומניטה)

24 שוטרים נפצעו במהלך הפגנות אלימות בפריז נגד רפורמות העבודה שמתכננת הממשלה כך אמר שר הפנים ברנאר קזנוב. שלושה מהשוטרים נפצעו באורח קשה. במהלך ההפגנות אתמול נעצרו בסך הכל 124 בני אדם בכל רחבי צרפת. בין העצורים: חברי ועדי עובדים, מרצים באוניברסיטה וצעירים. האיגודים מתחו ביקורת קשה על ההתנהגות הברוטלית של המשטרה במהלך המחאות.

אל המוחים ברחובות ובכיכרות: מפגיני "לילה בעמידה" (Nuit Debout) המתאספים בלילות בכיכר הרפובליקה בפריז, מסרבים לעזוב את המקום, ונקלעים לעימותים קשים עם המשטרה המפנה אותם. ובלילה הבא הם חוזרים לכיכר, נוספו גם שחקים ועובדי התרבות הזמניים. הם מוחים על השינויים בחוק הביטוח הלאומי הפוגע קשות בהכנסותיהם. בעידודם של ארגוני השחקים ועובדי התרבות, המוחים השתלטו על מספר תיאטראות ברחבי צרפת והידוע שביניהם: תיאטרון האודיאון(Théâtre de l'Odéon) שבמרכז פאריס. יצוין שאתמול כוחות משטרה פינו אותם בכוח.

עוד על ההפגנות ההמוניות בצרפת, בגיליון 15 של "זו הדרך" (עמוד 6):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2016break/04/G15_2016.pdf