ח"כ תומא-סלימאן: נתניהו הוא המסית הגדול נגד האוכלוסייה הערבית

"נתניהו הוא המסית הגדול נגד האוכלוסייה הערבית, הוא זה שחוקק את חוק הלאום, שדחף לחוק קמיניץ, שכל הזמן דיבר על האוכלוסייה הערבית כאוכלוסייה שלא פועלת לפי החוק, דיבר על מדינה בתוך מדינה, ועכשיו הוא בא וחושב שהוא יחייך לנו ואנחנו נמס ונלך אחריו? זה לא הולך ככה". כך אמרה הבוקר (רביעי) ח"כ עאידה תומא-סלימאן בריאיון ששודר בתחנת הרדיו 103 אף.אם. לדבריה, "האוכלוסייה הערבית למדה את הלקח, לצערי הרב, על בשרה".

ח"כ תומא-סלימאן, בשבת האחרונה, יחד עם פעילי הרשימה המשותפת בעת הפצת כרוזים בגליל המערבי (צילום: זו הדרך)

 

"כפי שאתה יודע הרשימה המשותפת עברה טלטלה אבל ממשיכה את דרכה. התנועה האסלאמית רע"מ יצאה מהרשימה המשותפת ואנחנו ממשיכים, ממשיכים דווקא ההרגשה בנושא הזה היא אחרת בשטח. אנחנו מרגישים שאנשים מאוד מעודדים, מתגייסים ותומכים ברשימה המשותפת", הוסיפה. לדבריה "נתניהו לא יביא שלושה מנדטים מהאוכלוסייה הערבית. היא לא תיתן לנתניהו שלושה מנדטים ואתה יכול לרשום את זה. האוכלוסייה הערבית היא לא אוכלוסייה מטומטמת".

בהתייחסה למפלגת העבודה אמרה ח"כ תומא-סלימאן "היו ימים ולמדו לקח, האוכלוסייה הערבית למדה את הלקח לצערי הרב על בשרה. לעשות מהאוכלוסייה הערבית קבוצה לש נתינים שהולכים לפי הבטחות סרק בשעת בחירות אני חושבת שלצערי הרב התנסנו בימים האלה, היו אנשים שהלכו שולל אחרי הבטחות כאלה ונלמד הלקח. אני חושבת שהמגמה שהתפתחה בשנים האחרונות באוכלוסייה הערבית במיוחד לאחר הקמת הרשימה המשותפת וההבנה שיש כוח אדיר בידיים של האוכלוסייה ואפשר להשתמש בו בבחירות, להיות משקל סגולי בפוליטיקה הישראלית, כולם מבינים את זה היום".