ח"כ תומא-סלימאן בכנס במטה האו"ם: ישראל מפתחת סימנים ברורים של אפרטהייד

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) נאמה אמש (שישי) בכנס באו"ם בנושא "50 שנה לכיבוש" שנערך במטה האו"ם בניו יורק. "על הקהילה הבינלאומית להתערב ולהפעיל לחץ על ישראל", אמרה תומאסלימאן והוסיפה: "עלינו לזכור שעל פי החוק הבינלאומי לעם תחת כיבוש עומדת הזכות להתנגד לכיבוש. הכיבוש לא יסתיים כל עוד הכובש לא משלם מחיר על הפרות זכויות אדם ועל שלילת החרות של העם הפלסטיני". לדבריה, משא ומתן מדיני הוא חשוב, אך "אסור לו להפוך למטרה בפני עצמה". כמו כן, היא טענה כי ארצות הברית אינה מתווך אובייקטיבי.

"על הקהילה הבינלאומית להתערב ולהפעיל לחץ על ישראל, אף כיבוש לא הסתיים בגלל רצונו הטוב של הכובש. עלינו לזכור שעל פי החוק הבינלאומי לעם תחת כיבוש עומדת הזכות להתנגד לכיבוש. הכיבוש לא יסתיים כל עוד הכובש לא משלם מחיר על הפרות זכויות אדם ועל שלילת החרות של העם הפלסטיני". במילים אלה, פתחה ח"כ תומאסלימאן את נאומה בכנס. לדברי ח"כ תומאסלימאן "החלון לפתרון שתי המדינות הולך ומצטמצם, אך האלטרנטיבה אינה מדינה אחת דמוקרטית". לדבריה, "כבר היום אנו חיים במציאות של מדינה אחת, אבל זו לא מדינה שמעניקה זכויות שוות לשני העמים תחת שלטונה. כדי להשאיר בחיים את האפשרות של פתרון שתי המדינות, על הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ משמעותי על ישראל". "הכיבוש הוא אסון בשביל הפלסטינים בשטחים הכבושים, אך הוא גם אסון לכל מי שרוצות לראות דמוקרטיה וצדק חברתי משני צדדי הקו הירוק. ישראל מפתחת סימנים ברורים של אפרטהייד, לא תיתכן דמוקרטיה עם כיבוש. לא ייתכן צדק חברתי עם דיכוי של עם שלם", הדגישה.

2017-07-01_202017

ח"כ תומאסלימאן בעת נאומה, כפי שצולמה בחדר העיתונאים שסיקרו את האירוע במטה האו"ם, אתמול (צילום: "זו הדרך")

לצידה של ח"כ תומאסלימאן הופיע אתמול פרופ' שלמה בןעמי, בעבר כשר החוץ של ישראל, יחד עם חבר הוועד המרכזי של פת"ח סאיב עריקאת, השגריר הפלסטיני לאו"ם נאסר אלקידווה ומנכ"ל בצלם, חגי אלעד.

אלעד, אמר בכנס כי מבחינת ממשלת ישראל, "פלסטינים שמתנגדים לכיבוש הם טרוריסטים, ישראלים שמתנגדים לכיבוש הם בוגדים והקהילה הבינלאומית שמתנגדת לכיבוש היא בוודאי אנטישמית". אלעד הוסיף כי "הממשלה הישראלית מוכנה לערער את המאבק באנטישמיות האמיתית כדי לשמר את הכיבוש עם מינימום השלכות מצד הזירה הבינלאומית". הוא אמר עוד כי החברות במועצת הביטחון של האו"ם לא לוקחות את החלטה 2334 נגד ההתנחלויות ברצינות, וכך גם ישראל. הוא הביע את אכזבתו מאייישום ההחלטה וקרא "להעניק להחלטה משמעות בהקדם".