ח"כ עופר כסיף הותקף על ידי שוטרים במזרח ירושלים לאחר שהניף דגל פלסטין

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) הותקף אמש (שישי) על ידי שוטרים משום שהניף דגל פלסטין בהפגנה בשייח ג'ראח במזרח ירושלים. עוזרו הפרלמנטרי הוכה ונעצר. בשעות הלילה הוא שוחרר והוזמן לחקירה ביום שני הקרוב.

שוטרים תוקפים את ח"כ עופר כסיף, אמש, בשייח' ג'ראח (צילום מסך: סרטון אלאתיחאד)

כסיף הגיע להפגנה השבועית נגד התנחלות יהודים בשכונה. בהפגנה השתתפו כ-30 פעילי שלום ותושבים השכונה הפלסטינים, היא נערכה בשקט וללא הפרעות. ההפגנה נערכת במקום מדי שבוע וביום שישי שעבר, שוטרים התנפלו על אחד המפגינים שנשא דגל פלסטיני ועצרו אותו. גם אתמול, בשלב מסוים הסתערו שוטרים על המפגינים כדי לחטוף מידיהם דגלים פלסטינים. יצוין שהחוק אינו אוסר על הנפת דגלי פלסטין, המשטרה טוענת כי הדגל "עלול לגרום להפרעה לשלום הציבור".

כסיף החזיק את אחד הדגלים ושוטר חטף לו את הדגל מהיד. כאשר הוא והעוזר הפרלמנטרי שלו, אריאל עמר, ניסו להתווכח השוטרים אלו תקפו אותם. בסרטון שצולם באירוע נראה כסיף מתווכח במשך כמה דקות עם השוטרים שחטפו את הדגל. בשלב מסוים דחף השוטר את כסיף, אשר דחף אותה בחזרה. בשל כך אחז השוטר בכסיף במשך כמה דקות בכוח, בעוד הוא מבקש ממנו להציג לו תעודת חבר כנסת. שוטר שני תפס את עמר, הפיל אותה לרצפה בכוח ואזק אותו.

"הם היכו אותו ודחפו אותו, אמרתי להם שאני חבר כנסת אבל הם לא נתנו לי להציג את התעודה", סיפר כסיף. "משטרה שמומחית בהשתלות נשק בבתים של חפים מפשע אין לה שום בעיה לשתול אלימות בהפגנה שקטה. אם הם היו מחכים רק עוד 10 דקות היינו מתפזרים. זה היה מיותר מטופש וחסר טעם". עמר נעצר ונלקח לתחנת המשטרה, שם לא חש בטוב בשל מחלת הסכרת שלו ועל כן הועבר לבית החולים לבדיקות השוטרים הוציאו אותו מהתחנה כשהוא אזוק בידיו וברגליו.

בתגובה לאלימות השוטרים כלפי המפגינים, מסרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת): "שוטרים בשירות ההתנחלות הפעילו היום אלימות קשה כלפי חברי ח"כ עופר כסיף וכלפי יועצו אריאל שנעצר בשייח' ג'ראח. עופר, לוחם עיקש נגד הכיבוש, היה שם עם קבוצה של מפגינים שמתנגדת להשתלטות המתנחלים על בתים במזרח ירושלים. שוב, אלימות השלטון מופנית כלפי כל מי שמעז להתנגד לזוועות הכיבוש".

סרטון המתעד את אלימות השוטרים כלפי המפגינים:

https://www.facebook.com/Alittihad44/videos/700211257106587/