ח"כ עודה: שר האוצר ליברמן הציע משאבים נוספים לחברה הערבית כדי שנתמוך בתקציב

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שב והדגיש אמש (רביעי) בריאיון לרשת "הלא" המשדרת בערבית כי סיעתו תתנגד לתקציב.

ח"כ איימן עודה ושר האוצר אביגדור ליברמן במליאת הכנסת (צילום: ציוץ של ח"כ עודה)

 

ח"כ עודה גילה כי שר האוצר אביגדור ליברמן הציע לו ולחברי מפלגתו תקציב נוסף לחברה הערבית כדי שהרשימה המשותפת "תוכל להציג הישגים", בתמורה לתמיכה שלהם בתקציב.

עוד הוא מעריך שלמרות התנגדות המשותפת לתקציב, הקואליציה של ממשלת הימין תצליח להשיג 61 חברי כנסת שיתמכו בהעברת חוק התקציב וחוק ההסדרים. ח"כ עודה נימק את ההחלטה לדחות את הצעת ליברמן, ואמר כי לפי הצעת ליברמן, הם היו צריכים לתמוך בכל סעיפי התקציב הניאו-ליברלי, בהם סעיפים הפוגעים באזרחים כגון העלאת מחירי החשמל והטלת מיסים חדשים.

בהתייחס לביקורת שהשמיע יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, על הרשימה המשותפת, אמר ח"כ עודה, כי המשותפת הגיעה בעבר להישגים חשובים בנוגע לתקציב המיועד לחברה הערבית בתוכנית החומש 922 לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, ועל פיה הוקצו 15 מיליארד שקל לחברה הערבית. לדבריו, אפילו התוכנית נגד האלימות, שהיקפה 2.5 מיליארד שקל, החלה בפגישה בין הרשימה המשותפת לבין השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן.

יצוין שח"כ עודה חשף אמש בכנסת "את המספרים המדויקים שהאזרחים הערבים שילמו במיסים. 42 מיליארד שקל בשנה אחת, ו-210 מיליארד שקל בחמש שנים. אבל כמה האזרחים הערבים מקבלים?". "לאזרח מגיע לקבל את זכויותיו בלי תנאים, אבל חשוב לדבר באופן מדויק ומקצועי על הנתונים ולחשוף את העובדות", הדגיש בנאום במליאה.

 

סרטון – ח"כ עודה חושף את ההיקף המיסים שמשלמים האזרחים הערבים:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/4278880588825425

 

עוד בנושא:

הרשימה המשותפת: לא נתמוך בתקציב הכיבוש; ההסתדרות לקראת הכרזת סכסוך עבודה