ח"כ עודה קרא להצטרף לשיירות המחאה למשרד רה"מ ולהפגנות נגד האלימות ברחבי הארץ

"תוך 10 חודשים רצחו הפושעים 75 בני אדם. אם לא נצליח כעת להביס את הפשיעה, בקצב הזה יהיו מאתיים ושלוש מאות נרצחים בשנה! אז נפסיק להיות חברה, לא תהיה עוד לכידות חברתית, לא יהיה אמון הדדי! אני קורא להשתתף בפעילויות שוועדת המעקב מתכננת ובראשן שיירת המכוניות שתעשה ביום חמישי את דרכה לירושלים", כך אמר אמש (שלישי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). לדבריו "לא נשקוט עד להכרעת ארגוני הפשע, הנשק, כנופיות השוק השחור והפרוטקשן. אנחנו מאוחדים באמונה מלאה ובנחישות, כי אנחנו יכולים".

הפגנות המחאה נגד האלימות בסוף השבוע שעבר (צילום מסך: חדשות 13)

על פי החלטת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, מחר (חמישי) ייצאו שיירות של כלי רכב מהגליל, מהמשולש ומהנגב לכיוון משרד ראש הממשלה בירושלים. אחת השיירות תצא בשעה 7:00 ממג'ד אלכרום דרך כביש 85 (עכוצפת), שם נרצחו שלושה בני אדם בהם שני אחים בקטטה ביום שלישי האחרון. שיירת נוספת מהצפון תצא ב-7:30 מצומת אבלים שליד שפרעם ובשעה 8:00 מכפר קרע, שבוואדי עארה. עוד ייצאו שיירות בשעה 8:30 מקלנסואה ומגן השניים ביפו. השיירה מהנגב תצא ב-8:00 מצומת שוקת. כל השיירות תפגשנה בשעה 9:30 בצומת לטון שעל כביש מס' 1, ת"אירושלים, בדרכם למשרד ראש הממשלה.

השיירות נערכות במסגרת שורת צעדי המחאה של ועדת המעקב בעקבות כישלון טיפול ממשלת הימין והמשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית. מתחילת השנה נרצחו יותר מ-70 אזרחים ערבים, ובסוף השבוע האחרון יצאו אלפים להפגין ברחבי הארץ במחאה על אופן טיפולה של המשטרה באלימות

מזכירות ועדת המעקב שהתכנסה בטמרה קבעה גם על ארגון עצרת מחאה גדולה מול מטה מחוז צפון של המשטרה בנצרת ב-15 באוקטובר. הפגנה נוספת מתוכננת להתקיים כעבור שישה ימים מול מטה מחוז מרכז של המשטרה ברמלה. עוד הוחלט על הקמת אוהל מחאה ועל שביתת רעב בקריית הממשלה בירושלים ב-27 באוקטובר.

בסוף השבוע האחרון חסמו מפגינים את צומת בית רימון שליד כפר כנא כחלק מהפגנות המחאה על כישלון הטיפול באלימות. כמו כן, מפגינים חסמו את כביש 65 באזור אום אלפחם, את כביש 70 באזור טמרה, את כיבוש 444 ליד צור יצחק ואת כביש 85 באזור מג'ד אלכרום. כמו כן, אתמול והיום נערכו הפגנות ועצרות בכ-30 ערים וכפרים, ביניהם: חיפה, נצרת, ריינה, קלנסואה, ג'לג'וליה, שעב, יפיע, עין מאהל, ג'דיידהמכר, בענה, דיר אלאסד, נחף, ליד, צומת שוקת שבנגב, דבוריה, זימר, עכו, דיר חנא, כפר קנא, תרשיחא, אעבלין, סחנין, שפרעם, טמרה, מג'דל אל כרום, כפר קאסם ועוד.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש), שיחד עם ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) השתתף בהפגנה בשבת באום אלפחם, קרא לציבור להמשיך "להציף את הרחובות" וכן קרא "גם לציבור היהודי להצטרף למחאות". "חברה ללא נשק היא יעד אזרחי וחברתי של כולנו!", ציין.