ח"כ עודה על התמיכה העירונית בתיאטרון אלמידאן: ניצחון לחופש הביטוי

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר אמש (חמישי) כי החלטת מועצת העיר חיפה להעביר תקציב לתיאטרון אלמידאן חרף התנגדות שרת התרבות מירי רגב היא "ניצחון חשוב לחופש הביטוי ולחופש היצירה" ו"כישלון נחרץ למדיניות ההסתה וסתימת הפיות של ממשלת הימין". לדבריו, "בימים אלה לפני שנה חיפה עמדה במבחן משמעותי מול גלי השריפות וליבוי ההסתה של נתניהו ושריו וגם היום חיפה מוכיחה שיש דרך אחרת".

2017-12-07_202513

ביוזמת סיעת חד"ש במועצת העיר, עיריית חיפה אישרה השבוע העברה של 1.2 מיליון שקל לתיאטרון הערבי אלמידאן. 11 חברי מועצה הצביעו בעד התמיכה ושישה התנגדו לה. ההצבעה במועצה התקיימה אחרי שוועדת התמיכות העירונית אישרה את העברת הכספים לתיאטרון. קדם להצבעה קמפיין אינטרנטי מצד גורמי ימין בניסיון לשכנע את חברי מועצת העיר לא לתמוך בהעברת הכספים בטענה ש"תיאטרון אלמידאן תומך בטרור".

מתיאטרון אלמידאן נמסר: "אלמידאן קבע את מקום מושבו בחיפה זה כ–20 שנים ופועל מאז בשיתוף פעולה מלא עם עיריית חיפה ועומד בכל תבחיני התמיכה לקבלת כספי תמיכה מהעירייה. אנו מודים לראש העיר מר יונה יהב ולחברים מתנועת חד"ש ושאר חברי המועצה אשר תמכו בנו בעמידתם האיתנה אל מול חוסר הגיון והגזענות של הימין הקיצוני. תמיכתם בתיאטרון מייצגת נאמנה את הפסיפס האנושי אשר מרכיב את פניה של העיר חיפה. מקווים להמשך שיתוף פעולה פורה בעתיד. מאבקנו טרם תם, אנו נמשיך במאבקנו הצודק מול שרת התרבות להחזרת התקציב המלא של התיאטרון, ונמשיך להגן על חופש הביטוי וחופש היצירה".