ח"כ עודה נפגש עם פעילי שוברים שתיקה: מחפשים דרכים כדי לסיים את הכיבוש

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) נפגש אתמול (רביעי) בתלאביב עם פעילי הארגון "שוברים שתיקה" הנתונים מזה חודשים למתקפה מצד ממשלת הימין. בתום הפגישה אמר ח"כ עודה: "נפגשתי הבוקר עם הפעילים והפעילות של ארגון שוברים שתיקה. שוברים שתיקה הוא ארגון של צעירים ששירתו בצבא והחליטו לחשוף את פשעי הכיבוש".

2016-08-18_201136

ח"כ איימן עודה (שלישי משמאל) במפגש עם פעילי שוברים שתיקה, אתמול, בתלאביב (צילום: שוברים שתיקה)

לדברי ח"כ עודה, "אחרי שספגו מתקפות קשות ומכוערות מראש הממשלה, השרים וגם מכמה חברי אופוזיציה שמחתי על ההזדמנות להגיע לתמוך. ישבנו לשיחה פתוחה על הדרכים לסיום הכיבוש המכוער, דיברנו על השראות מדוגמאות מהעולם וגם על החיבור בין כוחות השלום היהודים לציבור הערבי במדינה ועל המאבק של כולנו נגד הייאוש. לא על הכל אנחנו מסכימים אבל החבורה הצעירה והאמיצה הזאת נותנת לי המון השראה ותקווה לעתיד משותף של שלום ושוויון". משוברים שתיקה נמסר "ח"כ עודה הגיע אלינו כדי לדבר ולחשוב ביחד על האתגרים של כולנו במאבק נגד הכיבוש, על גזענות, לאומיות ולאומנות, ועל העתיד שכולנו רוצים למדינת ישראל עתיד של צדק, תקווה ושוויון".

שוברים שתיקה הינו ארגון של חיילים וחיילות משוחררים האוספים עדויות של חיילים אשר שירתו ביחידות צה"ל השונות במהלך האינתיפאדה השנייה ועד היום. חיילים המשרתים בשטחים מאז תחילת האינתיפאדה השנייה עדים ואף נוטלים חלק בפעילות צבאית אשר שינתה ומשנה אותם ללא היכר. מקרים של התעללות, ביזה והשחתת רכוש הפכו זה מכבר לנורמה אך זוכים להצדקה מנימוקים ביטחוניים או עלידי סיווגם כ"מקרים חריגים". מן העדויות עולה תמונה חמורה של אופי הפקודות בכלל ואופי הוראות הפתיחה באש בפרט. בעוד מציאות זו, המוכרת לחיילי ומפקדי צה"ל, מתנהלת בחצר האחורית של מדינת ישראל, החברה הישראלית ממשיכה לשתוק ולהכחיש את הנעשה בשמה. חיילים משוחררים אשר חוזרים לחיים האזרחיים מגלים את הפער בין המציאות שפגשו בשטחים לבין השתיקה בחברה הישראלית. על מנת לחזור ולהיות חלק מהחברה הישראלית החיילים נדרשים להתעלם מהמציאות שלמדו להכיר. שוברים שתיקה משמיעים את קולם של חיילים אלה כדי להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה.

עד היום, שוברים שתיקה ראיינו מאות לוחמים ולוחמות אשר שירתו בשטחים וממשיכים לראיין חיילים מדי יום. ראיונות אלו מפורסמים, בין היתר, באתר הארגון, בחוברות שהארגון מפיץ, באמצעי תקשורת שונים וכן בהרצאות ברחבי הארץ ובסיורים מודרכים של הארגון לחברון. העדויות מובאות כמעט ללא עריכה ובאנונימיות מלאה, על מנת להגן על החיילים ולעודדם לדבר.

האתר של שוברים שתיקה: http://www.shovrimshtika.org