ח"כ עודה: לא היינו צריכים קביעת פתולוג כדי לראות את ההוצאה להורג

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב אמש (ראשון) לממצאי הפתולוגים לגבי הירי בחברון: "לא היינו צריכים קביעת פתולוג על מנת לראות במו עינינו את ההוצאה להורג ואת האדישות המוחלטת של כל מי שנכח במקום. כשראש ממשלה מתקשר לחזק את משפחת הרוצח אף אחד לא מצפה באמת למשפט צדק. הימים מאז הירי הם רק עדות נוספת לצורך המיידי בהתערבות בינלאומית לחקירת פשעי הכיבוש".

2016-04-04_183711

גופת הפלסטיני שנפגע מן הירי של החייל (צילום: בצלם)

מוקדם יותר אישרו גורמים משפטיים כי תוצאות הנתיחה מצביעות על כך שהצעיר הפלסטיני החשוד בתקיפה נהרג מירי החיילהפתולוגים קבעו כי הירי של הכוח לא היה ירי קטלני שפגע באיברים חיוניים והביא למותו, בניגוד לירי של החייל בראשו. הנתיחה בוצעה במשך שלוש וחצי שעות. מי שפרסם את המידע על תוצאות הנתיחה הוא הפתולוג הפלסטיני ד"ר ריאן אלעלי, שנשלח כמשקיף מטעם הרשות הפלסטינית ובני המשפחה. "לאחר שבוצעה לגופה בדיקה ונסקרו הפציעות השונות, התברר שהפצוע סבל מכמה פצעי ירי", אמר ד"ר עלי. "סוגי הפציעות נבחנו בצורה מפורטת ואופיינו הכניסות והיציאות, ונרשמו כל הפציעות בגופה".

לדבריו, לא ייתכן שהפציעות האחרות, מלבד פגיעת הראש, גרמו למוות, משום שחלקן שטחיות וחלקן לא מביאות למוות מהיר. עוד הוסיף הפתולוג הפלסטיני, כי "הפציעה הקטלנית היא זו שחדרה לראש מצד ימין של קודקוד הראש, שגרמה להרס של רקמת המוח לחלוטין ולריסוק של עצמות הגולגולת וליציאה של חלק גדול מרקמת המוח מהצד האחורי השמאלי של הראש".