ח"כ עודה ייפגש עם יו"ר ההסתדרות וידרוש להגן על העובדים הערבים המאוימים בפיטורים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ייפגש מחר (חמישי) עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, וידרוש להעניק הגנה על העובדים הערבים המאוימים בפיטורים עקב השביתה שנערכה אתמול. יצוין שחלק לא מבוטל מעובדים אלה הם חברי ההסתדרות. בישיבה ישתתפו גם יו"ר סיעת חד"ש וחבר הנהגת ההסתדרות, דח'יל חאמד ויו"ר סיעת חד"ש בנעמת, מייסם ג'לג'ולי.

פעילי חד"ש בהסתדרות בוועדי העובדים קיבלו ביממה האחרונה פניות רבות מעובדות ועובדים, המועסקים בשורה ארוכה של ענפים, ממסחר ועד מערכת הרפואה הציבורית, המאוימים בפיטורים בגלל השתתפותם בשביתה הכללית שהוכרזה על ידי ועדת המעקב העליונה. בטרם פרצה השביתה, פעילי חד"ש הפיצו ביישובים הערבים ובערים המשותפות כרוזים בשפה הערבית ובהם מספרי טלפון שניתן היה לפנות במקרה של פיטורים או אלימות גזענית.

משמרת לאכיפת משמעת השביתה בגליל, אתמול בשעות הבוקר המוקדמות (צילום: אל-אתיאחד)

 

גם קו לעובד פרסמה השבוע הודעה לפיה העמותה "עומדת בסולידריות עם העובדים שנפגעים בימים אלה ובפרט עם העובדים הערבים שנמצאים תחת מתקפה ותחת איומי פיטורין. אנו מקבלים פניות רבות מעובדים ערבים שסובלים מאיומי פיטורין בעקבות התבטאויות פוליטיות".

לדברי קו לעובד "האם היה נקרא לשימוע עובד יהודי שהיה מביע דאגה לאזרחי עוטף עזה ומביע עמדה שהמדינה לא עושה די להגן עליהם? הרשתות החברתיות הפכו לזירה של בילוש של מעסיקים אחר עובדים וזירה של רדיפה והשתקה של עובדים ערבים. זכותם של העובדים והעובדות להתבטא, ואל למעסיקים לרדוף עובדים המשתייכים לקבוצות מיעוט בעקבות התבטאויות פוליטיות". בקו לעובד הבטיחו "אנו נתייצב לצד העובדים האלה, ככל יכולתנו, כדי להגן על זכיותיהם. בימים טרופים אלה, ראוי להכיל עמדות שונות של עובדים ממיעוט דתי לאומי ולא לרדפם".

 

עוד בנושא:

היענות גדולה בחברה הערבית לשביתה הכללית שהכריזה ועדת המעקב