ח"כ עופר כסיף במליאה: ממשלת הימין מכנה בוגד כל מי שמותח ביקורת על השלטון

עימות חריף פרץ היום (רביעי) במליאת הכנסת בין ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) לבין סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש בעקבות הריאיון שהעניק כסיף לרשת סי.אן.אן האמריקאית בו האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שהוביל להסלמה ביטחונית כדי לשמור על כסאו ולברוח מהדין ואף כינה אותו פסיכופת. "לא יכולתי להתעלם מדבריו החמורים של כסיף אמש בתקשורת הבינלאומית. שיח הזוי מנותק מהמציאות שעלול להוביל להסתה פרועה אתה מסית לרצח ראש ממשלה", אמר קיש.

עימות חריף, היום, במליאת הכנסת בין סגן השר קיש לח"כ כסיף (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

 

קיש הוסיף ותקף: "אתה פושע ובוגד להגיד דברים כאלה באמצע הלחימה. זה יוביל לרצח. חתיכת בן בליעל. זו בגידה. אתה בוגד ולא צריך אותך פה. אתה בושה לעצמך, ביזיון, תראה איזו דמוקרטיה יש לנו פה ואתה עושה נזק במהלך מלחמה למדינת ישראל תתבייש לך פשוט בגידה לשמה". כסיף הגיב בחריפות: "אתה פשיסט ופושע מלחמה. מי שמכנה ביקורת מוצדקת כלפי השלטון בגידה הוא פשיסט מובהק. אתם מסיתים ומשתמשים באופן אינפלציוני בשם בוגד נגד כל מי שמותח ביקורת על השלטון".

"לאופוזיציה יש חובה לצאת נגד השלטון בכל מקום שבו היא חושבת שהשלטון טועה ומטעה ופושע", הסביר. "אנו נמשיך להשמיע דברינו בכל מקום כנגד פושעי המלחמה ומי שמחרחר את המלחמה. יש פה התרת דם שלי אישית. אם שערה מראשי תיפול זה יהיה על ראשך". כסיף חזר וטען: "ראש הממשלה הבעיר את התבערה בכוונה כדי להישאר בשלטון ולהימלט מדין צדק. היציאה נגד השליט נגד השלטון נגד המפלגה והממשלה זה חלק לגיטימי והכרחי ממשטר דמוקרטי. אני גאה להיות שייך לרשימה שהיא אופוזיציונית ופועלת למען כל החברה הישראלית ואזרחיה. להציג את זה כבגידה זו הסתה של פשיסט".

גם יו"ר הכנסת יריב לוין הצטרף להשמצות ואמר: "זה מקומם כשזה נעשה בניסיון לגייס את העולם לפעול נגד ישראל. בדמוקרטיה אתה מנסה להשיג רוב לדעותיך כאן, ואם זה לא מוצא חן בעיניך אתה הולך לגייס תמיכה בעולם? זה דבר לא מקובל ולא קיים באף מקום בעולם. זאת התנהגות שחוצה את הקו האדום ועל זה הכעס הגדול".

כסיף לא נשאר חייב: "אתן לך שעור קצר בדמוקרטיה. מה שאמרת זה לא דמוקרטיה, שהעקרונות הבסיסים שלה הם זכויות אדם ושוויון. כשיש הפרה זכותו וחובתו של נבחר הציבור להעיר את העולם כנגד זה. חובה לפנות לעולם כשהממשלה שלך פועלת בצורה נפשעת וגם לגייס את העולם ללחץ בינלאומי וזאת חובה. ראש הממשלה פנה בזמנו לקונגרס מעל ראשו של הנשיא בארה"ב. הממשלה שלך פושעת. אני לא נגד המדינה. ממשלה ומדינה זה לא אותו דבר".

 

 

הסערה כבר פרצה סביב ריאיון של ח"כ כסיף (הרשימה המשותפת) לרשת התקשורת האמריקאית. בתגובה לריאיון כינה אותו ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) "בוגד" וטען כי אינו צריך לכהן בכנסת. הרשימה המשותפת הודיעה כי דבריו של כסיף משקפים את עמדתה הרשמית, והזהירה כי אמירתו של זוהר עלולה להוביל לאלימות.

"נתניהו עצמו והבריונים סביבו, הבריונים שנקראים ממשלת ישראל, אחראים לתבערה. הוא הצית את הבעירה בכוונה תחילה", הגיב כסיף, והוסיף כי "זה לא צירוף מקרים" שההסלמה החלה לאחר שהמנדט להקמת הממשלה עבר מנתניהו ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. "נתניהו הבעיר את האש ברגע שהבין שאינו יכול להקים ממשלה. לכן הוא אחראי לשפיכות הדמים. הוא אחראי לכל טיפת דם שנשפכת, של יהודים ושל פלסטינים, כך שהאחריות והאשמה הן עליו ועל ממשלתו".

הרשימה המשותפת העניקה גיבוי לח"כ כסיף ומסרה "אכן, נתניהו הוא האחראי לתבערה האיומה ומעשיו נובעים מאינטרסים אישיים. זוהי עמדת סיעת הרשימה המשותפת ובכללה של ח"כ עופר כסיף". כל חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ציינו כי דברי ח"כ מיקי זוהר ואנשי ימין אחרים שכתבו כי ח"כ כסיף בוגד או מסוכן לביטחון המדינה "הם בגדר הסתה והתרת דם של נבחר ציבור אשר עושה את תפקידו – ביקורת על ראש הממשלה ושלטונו. במדינות המתיימרות להיות דמוקרטיות, התנגדות לשלטון או לעומד בראשו איננה נחשבת התנגדות למדינה עצמה ודאי שלא לבגידה. הגדרת מתנגדי השלטון כבוגדים היא סממן פשיסטי המתאים ביותר לשלטון האימים של הליכוד. הרשימה המשותפת מזהירה כי דברי ההסתה של הליכוד כבר הובילו לאלימות".

 

הריאיון עם ח"כ כסיף ששודר בסי.אן.אן (באנגלית):

https://www.facebook.com/ofercass/videos/320976106080553