ח"כ עודה: דגל שחור של גזענות מתנוסס מעל ממשלת נתניהו החדשה

הישיבה המיוחדת של הכנסת, במהלכה תושבע הממשלה ה-34, שהייתה גם אמורה להיות חגיגית, הפכה אמש (חמישי) לזירת עימות בין האופוזיציה לבין הקואליציה: עם פתיחת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא זכה לקריאות ביניים רמות מספסלי האופוזיציה ולקולות צחוק רמים.

חברי כנסת ערביים קראו קריאות ביניים בגנותו של ראש הממשלה, והזכירו את דבריו ביום הבחירות נגד המגזר הערבי. ח"כ מסעוד גנאים מהרשימה המשותפת הוצא מהמליאה מיד בפתח דברי נתניהו, ואחריו גם ח"כ ג'מאל זחאלקה – שהוצא על ידי המאבטחים כשהוא זועק לעבר נתניהו – וגם באסל גטאס.  הח"כים הוצאו מן האולם, לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים, תוך כדי שהזכירו לנתניהו את אמירתו ערב הבחירות על "נהירת הערבים לקלפיות".

כאשר ביציע נשמעו מחיאות כפניים, איים יו"ר הכנסת כי אם ימחאו שוב כפיים הוא יסגור את היציעים. "אני עם פתיל קצר היום", הזהיר. יצוין שבהמשך יצאו כל חברי הרשימה המשותפת מהמליאה. בנאום שנשא במליאה מזכיר חד"ש, ח"כ איימן עודה (יו"ר הרשימה המשותפת), בעקבות ההכרזה על ממשלת נתניהו הרביעית אמר "הממשלה הרעה שעומדת לקום מייצגת חיבור בין קפיטליזם דורסני לבין לאומנות. הצלחתה היא אסון לשני העמים. ולכל האזרחים. דגל שחור של גזענות, מתנוסס מעל ממשלה זו. גם אם ממשלה זו נבחרה בצורה דמוקרטית, הדגל נשאר מונף. כי אין דו קיום בין דמוקרטיה וגזענות. איך נאחל הצלחה לממשלה שבקווי היסוד שלה מופיעים האזרחים הערבים רק פעם אַחת, וגם כאן במונח 'בני הדתות' – בני העדות".

2015-05-15_192925

ח"כ איימן עודה (חד"ש – הרשימה המשותפת) נואם בעת הדיון על ממשלת הימין החדשה, אמש, במליאת הכנסת (צילום מסך: ערוץ הכנסת)
עוד הדגיש ח"כ עודה "מה שיצא לכם אחרי רצף דיונים? הרי נתניהו הכיר בנו כערבים, בניסיונו להרתיע מִפַּנינו ביום הבחירות. לאחרונה הוחלט להרוס את הכפר הערבי אום אלחיראן, המונה אלף תושבים, בכדי להקים במקומו את היישוב היהודי חירן. אבל מה הפלא? מחר ה 15 במאי, אנחנו מציינים את יום הנכבה, היום שמסמל את הריסתם של מאות יישובים ערביים, והקמת יישובים יהודיים במקומם, עם שמות חדשים ומעוברתים: עין איילה במקום עין ע'זאל, צרופה במקום סרפנד, וגבע במקוב ג'בע. חזית הסירוב היא כאן".

עוד בירך ח"כ עודה "את הכס הקדוש, האפיפיור פרנציסקוס, על ההכרה במדינה פלסטינית על בסיס קווי 67. יישר כח. זו ממשלה שבורחת מבשורה, כי אין לה בשורה, לא לשלום, ולא לכלל המוחלשים. האם יש לאופוזיציה את האומץ הדרוש להניח קווי יסוד מקבילים לקווי היסוד של הקואליציה? הרי לנתניהו יש תרגיל קבוע: כשהכיסא מתנדנד – יפציצו המטוסים
וכשהביקורות רועמות – ירעמו התותחים. ממשלה זו, ככל שימיה יתקצרו ייטַב עם שני העמים, וכלל האזרחים. ואנחנו נדאג לכך".