ח"כ כסיף: תכנית הממשלה למאבק בקורונה לא ברורה, לא שקופה ולא מציעה פתרונות

דיון סוער נערך הבוקר (ראשון) בוועדת החוקה בהשתתפות הממונה על המאבק בנגיף הקורונה פרופ' רוני גמזו בעקבות דבריו על האחריות של האזרחים וראשי הרשויות המקומיות על הגידול בתחלואה. במהלך הדיון דרש ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת): "צריך שההחלטות יהיו שקופות".

בתום הדיון מסר ח"כ כסיף: "גמזו אומר שאנשים מפחדים ללכת להיבדק. הם מפחדים בצדק! כי מצד אחד המדינה לא מאפשרת מספיק בדיקות, ומצד שני לא מסייעת בכלל למי שנכנס לבידוד. התכנית של הממשלה לא ברורה, לא שקופה ולא מציעה פתרונות".

פרופ' רוני גמזו, הבוקר, במהלך הדיון בוועדת החוקה של הכנסת (צילום: הכנסת)

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחסה הבוקר בראיון ברשת ב' להתפרצות הקורונה בחברה הערבית ואמרה "המצב שנוצר מסתמך על חוסר האמון במערכות הממסדיות. אנחנו צריכים להגן על עצמנו ועל המשפחות שלנו". על המשך קיום החתונות ההמוניות בחברה הערבית על אף התפשטות הנגיף אמרה תומאסלימאן: "עד לפני כמה ימים הייתה סוג של שאננות והרגשה שזה הכל מזימה אחת גדולה. יותר אנשים מתחילים להבין את הסכנה בקיום החתונות".

בשעות הצהריים פרסמה תומאסלימאן הודעה בה היא קראה "הגיע הזמן להפסיק לצפצף על מגבלות הקורונה. אי אפשר להמשיך בהלך הרוח ששלט בתקופה האחרונה – שאננות והרגשה שהמחלה לא קיימת או לא מסוכנת. הלך הרוח הזה אמנם מתבסס על חוסר אמון במערכות והרגשה שיש ניצול פוליטי של המצב נגד הציבור הערבי. אבל צריך לשים לו סוף. המדינה כשלה בהתמודדות עם המגיפה, אך זה לא העיקר ברגע זה. עכשיו הגענו למצב בו אנחנו מוכרחים להגן על עצמנו, על החברה שלנו, על המשפחות שלנו ועל השכונות שלנו".

עוד הדגישה "בימים האחרונים יצאנו במק"י ובחד"ש בקמפיין להעלאת המודעות של הציבור מהמגיפה. כמעט כל אנשי הציבור התגייסו למאמץ ההסברה הזו. יותר ויותר אנשים מבינים את הסכנות הקיימות בצפצוף על ההנחיות ובעיקר בחתונות. אני מקווה שמעכשיו לא נגיע למצב בו אנשים ינסו להתנגד להוראות. אבל כדי להגיע למצב בו אנחנו מגנים על עצמנו, מחויבת התארגנות והקדשת משאבים מצד המדינה. מוכרחים להנגיש יותר שירותים בדגש על בדיקות. אתמול בעמדת הדרייב אין במג׳ד אל כרום היה תור שנמשך שעות רבות. זה לא מתקבל על הדעת וכך לא נוכל להביס את המגיפה".

סרטון דבריו של ח"כ כסיף בישיבת ועדת החוקה:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/307796783858255