ח"כ כסיף נפגש עם שר השיכון אלקין ודרש למנוע את פינוי תושבי גבעת עמל

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) נפגש אמש (חמישי) עם שר השיכון זאב אלקין ודרש למנוע את פינויים של תושבי שכונת גבעת עמל בתל-אביב. בפגישה הסביר כסיף את מצבם הקשה של התושבים ואת חוסר הצדק שנעשה עמם. השר אלקין השיב שאין הוא יכול לסייע "כי מדובר בקרקע פרטית". "הנושא נידון בבית המשפט, שאישר את הפינוי", הוסיף. חרף התשובה השלילית של השר, ח"כ כסיף שב ופנה לממשלה למנוע את הפינוי ולהבטיח פיצוי הולם לתושבים. "קורת גג היא זכות יסוד – ולא פריווילגיה", הדגיש.

יצוין שתחת הכותרת "גבעת עמל לא תיפול שנית", תושבים ופעילים חברתיים יפגינו בשכונה ביום ראשון הקרוב (1.8) בשעה 20:00. הפעילים מסרו "מדינת ישראל והעירייה הפקירו את תושבי גבעת עמל בידי הטייקון מס' 1 במדינת ישראל – יצחק תשובה ויזמי נדל"ן נוספים. עכשיו הם מתכננים לזרוק לרחוב 15 משפחות בין ה-10 ל-17 באוגוסט – בלי פיצוי שמאפשר קורת גג חליפית.

פעילים ותושבי גבעת עמל מפגינים מול ביתו של ראש העיר רון חולדאי, ב-9 ביוני האחרון (צילום: גבעת עמל – נלחמים על הבית)

 

בית המשפט המחוזי קבע רק לפני חודשיים שמדינת ישראל הפרה במשך עשרות שנים הבטחה שלטונית לתת לתושבי גבעת עמל דיור חליפי בבתים שייבנו במקום. בשנת 2018 העביר ח"כ לשעבר דב חנין מחד"ש את "חוק גבעת עמל", שקבע פיצויים עבור התושבים המפונים. בשנתיים האחרונות ליווה ח"כ כסיף את תושבי השכונה בהפגנות ואת נציגות התושבים במשא ומתן על הפיצויים. "נמשיך להאבק יחד עם התושבים ונגד ההון-שלטון הגזעני, בחאן אל-אחמר, מול אביתר – וגם בתל אביב. לא נפסיק להיאבק עד להשגת שלום, שוויון וצדק חברתי", הדיגשו.

במשך עשרות שנים עיריית תל אביב התנכלה לתושבים, מנעה מהם שירותים עירוניים, הכפישה אותם כפולשים, ראתה בקרקע נכס מסחרי יקר ופעלה לקדם במקום תוכנית נדלנית ענקית. רק לפני חודשיים העיריה מכרה את החלק שלה בפרויקט תמורת 365 מיליון שקל לאחים חג׳ג׳ תוך מתן פיצוי נמוך במיוחד למפונים. עוד חייבה העירייה את איל ההון הנופל, יצחק תשובה, לפנות את הקרקע מתושבים ולהעבירה "נקייה" ליזמים החדשים. "גבעת עמל לא תיפול שנית", הבטיחו הפעילים.

 

סרטון: ח"כ עופר כסיף על המאבק בגבעת עמל

https://www.facebook.com/ofercass/videos/253075072967349

 

סרטון: מלי אלפסי שיושבת שבעה על אימה עמליה פהימין שקיבלה צו פינוי בעודה שוכבת על ערש דווי

https://www.facebook.com/givatamal/videos/1030003824497790

 

ההפגנה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1473295476368121