פעילי "אנחנו העיר" ותושבי דרום ת"א דרשו לפנות את התחנה המרכזית בהפגנה נודדת

הפגנת נודדת ביוזמת תנועת "אנחנו העיר" בת"א-יפו נערכה אמש (חמישי) בדרישה לפנות את התחנה המרכזית. בשעה 18:00 יצאו הפעילים והתושבים מגינת לוינסקי בדרום תל-אביב ופקדו את בית העירייה, את משרד התחבורה ואת בתיהם של ראש העיר רון חולדאי ושל שרת התחבורה מירב מיכאלי.

חברת מועצת העיר שולה קשת מסרה "הגענו אתמול להפגין מול הבתים של מירב מיכאלי ורון חולדאי, מול עיריית ת"א-יפו ומול משרד התחבורה – ולהזכיר שאת חייהם של תושבות ותושבי דרום תל-אביב אסור לדחוק לתחתית סדר העדיפויות. במידה וחולדאי ומיכאלי לא יגיעו להסכמות לגבי תקצוב התכנית – במסגרתה המרכזית תפונה עד שנת 2023 – יש סכנה שהמדינה תאריך את חוזה ההפעלה של המרכזית לעוד שנים ארוכות". "חולדאי, מיכאלי – פנו את התחנה המרכזית", קראה קשת.

הפגנת נודדת, אמש, ביוזמת "אנחנו העיר". המפגינים פקדו את בית העירייה, את משרד התחבורה ואת בתיהם של שרת התחבורה מיכאלי ושל ראש העיר חולדאי (צילום: אנחנו העיר)

 

מ"אנחנו העיר" נמסר "בשבועות האחרונים התכנית לפינוי התחנה המרכזית נמצאת ברגע קריטי – התכנית מונחת על השולחן, אך העירייה, משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ונצב"א (המפעילה של התחנה) – לא מצליחות להגיע להסכמה לגבי תקצוב התכנית. לא ייתכן שמריבות תקציביות בין הרשויות השונות יבואו על חשבון חיי תושבות ותושבי דרום העיר".

יצוין שעל פי פסיקת בג"ץ, על המדינה להודיע עד סוף השנה לבעלים נצב"א, על פינוי התחנה המרכזית ב-2023 או על הארכת החוזה. בשביל שהתחנה תפונה, על התכנית לפינוי המרכזית להיות מאושרת ולהיכנס לתקציב המדינה כבר בשבועות הקרובים. "במידה וראש העיר, שרת התחבורה, ושאר מקבלות ומקבלי ההחלטות ימשיכו לגרור רגליים ולא לתקצב את התכנית, התחנה המרכזית עלולה להישאר בדרום העיר עוד שנים ארוכות". עוד הדגישו "התחנה המרכזית החדשה היא מפגע סביבתי ואורבני בלב שכונת נווה שאנן, ומהווה מוקד זיהום אוויר מהחמורים בארץ – בשכונת נווה שאנן יש עשרות אחוזים יותר של תחלואה בסרטן, ותחלואה מוגברת גם במחלות לב ובאסטמה. התחנה מהווה גם מוקד לסחר בנשים ובסמים".

יצוין שהמשטרה עיכבה לחקירה ביום ראשון האחרון את חברת מועצת העיר ת"א-יפו שולה קשת, במהלך הפגנה של פעילי "אנחנו העיר" נגד העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בסמוך לתחנה המרכזית, בשדרות הר ציון בעיר. קשת, המשמשת גם יו"ר ועד שכונת נווה שאנן, נלקחה לתחנת המשטרה ושוחררה לאחר חצות וזומנה לחקירה. הפעילים הבטיחו "נמשיך להפגין ולהיאבק נגד הפורטל שממשיך את מדיניות ההפקרה ארוכת השנים של שכונות דרום העיר בידי העירייה וממשלות ישראל – 'מה שייפר את הסדר' הוא הפורטל שייצר מציאות תחבורתית ואורבנית בלתי אפשרית לשכונת נווה שאנן והדרום כולו".