ח"כ כסיף: מתנגדים למלחמה באוקראינה – פוטין חלאה, אבל זלנסקי לא יותר טוב

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, צפוי לנאום הערב (ראשון) בשעה 18:00 מול חברי הכנסת בשיחת זום. חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת הודיעו הבוקר כי לא ישתתפו בשיחה, שתחל בדברים שיישא יו"ר הכנסת מיקי לוי.

ח"כ עופר כסיף נואם במליאת הכנסת (צילום: הכנסת)

 

בציוץ שפרסם אמש בטוויטר כתב ח"כ עופר כסיף: "לא לוקח צד במלחמות מיותרות שפוגעות באזרחים חפים מפשע, מחזקות את בעלי השררה ומעשירות את אדוני המלחמה. איני תומך בלאומנים וברודפי הקומוניסטים באוקראינה, ולא, אני גם לא תומך בפוטין ובלאומנים הרוסים שונאי הקומוניסטים. לא למלחמה – כן לשלום".

"צר לי, אני לא יכול להציג תמונה פשטנית בה יש בני אור ובני חושך רק משום שזה קל ופופולרי. המצב יותר מורכב: פוטין חלאה, אבל זלנסקי לא יותר טוב. אל תאמין לכל מה שמלעיטים אותנו בו", ענה ח"כ כסיף לגולש. "עצוב מאד ששמאלנים טובים הולכים שולל אחרי תעמולה כוזבת ועוד מצפים שחבריי ואני ניישר קו עם השקרים שמלעיטים אותנו. אתה יודע מה קורה כבר שנים באוקראינה לרוסים בדונבאס ולקומוניסטים? אתה יודע ששניים ממנהיגי הנוער הקומוניסטי נחטפו לאחרונה בידי כוחות המשטר ומקומם לא נודע?", הדגיש.

בראיון לרדיו א-שמס הוסיפה ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "למרות הלחצים שמופעלים, אנחנו בחד"ש לא נשתתף בנאום ולא נהיה חלק מההצגה הישראלית". לדבריה, "נטייה זו קיימת גם בשאר מרכיבי הרשימה המשותפת. תומא-סלימאן הדגישה כי עמדת המפלגה הקומוניסטית נגד המלחמה "באשר היא" ברורה, אך לדבריה "אסור לשחק לידי אף גורם שמנסה להכתיב לנו את המדיניות ולאמץ את מדיניותו של נשיא אוקראינה וממשלת ישראל".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110834