ח"כ כסיף בהפגנת הגננות בי-ם: האוצר חייב לשחרר מייד את המשאבים כדי למנוע קריסה

מאות גננות ממעונות היום והגנים הפרטיים הפגינו הבוקר (רביעי) מול הכנסת במחאה על הפקרת הגננות, המטפלות וציבור ההורים. בהפגנה הן ביקרו את משרד האוצר שלא תמך בהם כלכלית מספיק מאז שהושבתו בעקבות משבר הקורונה. המפגינות דרשו מהממשלה לספוג את האובדן הכספי הקשה שנגרם להן ולא להפיל אותו על כתפי ההורים והגננות. הגננות דורשות פטור מארנונה, הודעה מראש על חזרה לשגרה, פיצוי כספי על התקופה בה הגנים היו סגורים ותמיכה כלכלית במקרה של התפשטות הנגיף בגנים.

אל המפגינות הצטרף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שאמר למפגינות "כחבר ועדת הכספים אני רואה כיצד הממשלה מסרבת להעביר פיצויים לאזרחים ולעסקים הנמצאים על סף קריסה. לגבי גנים ומעונות המצב חמור ומטריד אפילו יותר. האוצר חייב לשחרר עכשיו את הכספים הנדרשים ולמנוע קריסה של מערכת החינוך לגיל הרך, פגיעה במאות אלפי ילדים ועשרות אלפי משפחות המתפרנסות מהתחום".

ח"כ עופר כסיף נואם, הבוקר, בהפגנת הגננות ליד משכן הכנסת (צילום: זו הדרך)

 

מנכ״ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל, יניב בר אור, אמר כי "ההפגנה של היום הייתה הפגנה סקטוריאלית של מעונות היום והגנים הפרטיים בישראל. הגענו לכנסת לומר לממשלה שני דברים – לא נפתח את המעונות עד שתתנו לנו פיצוי בגין ההפסדים ולא נחזור לשגרה עד שתציגו לנו מתווה שמותאם  למעונות היום הפרטיים שכולל סבסוד ממשלתי ולא באמצעות ההורים לעלויות הגבוהות של הפעלת קבוצות קטנות במהלך החזרה לשגרה".