ח"כ חנין: שר הפנים צריך להחליט בין חייהם של תושבי הפריפריה לרווחי הטייקונים

ח"כ דב חנין, (חד"שיו"ר השדולה הסביבתיתחברתית בכנסת בירך אמש (חמישי) את להחלטת שרת הבריאות להתנגד להקמת מכרה הפוספטים בשדה בריר.

 2014-04-04_155234

הפגנה בירושלים נגד כרית הפוספטים בשדה בריר (צילום: מטה המאבק)

"אני מברך את שרת הבריאות על החלטתה לאמץ את דו"ח המומחה מחו"ל שצרף את קולו להתנגדות הנחרצת של מומחי משרד הבריאות להקמת מכרה הפוספטים בשדה בריר. הכדור עובר עתה לשר הפנים, גדעון סער, שר הפנים צריך להוכיח שגם הוא מעדיף את חייהם ובריאותם של תושבי הפריפריה, בערד וסביבותיה, על רווחי טייקוני הפוספטים. הפרשה הזאת כבר נמשכת זמן רב מדי והגיע הזמן להסיר את עננת האיום הסביבתי והבריאותי מעל ראשי התושבים. אני קורא גם למבקר המדינה להחיש את בדיקתו המעמיקה בכל פרשת ההתנהלות סביב מכרה הפוספטים בשדה בריר", אמר ח"כ חנין.

בשבוע שעבר פנה ח"כ חנין במכתב לשרת הבריאות וקרא לה לאמץ את מסקנותיו של המומחה. הוא כתב במכתבו כי: "הגענו לצומת היסטורית המטילה עליך, כשרת הבריאות  של  מדינת ישראלאחריות גדולהאין לנו רשות להעדיף  רווחים כלכליים על חייהם של אזרחי ישראל.  חובה עלינו להציל כל נפש, ובוודאי שמדובר על צפי למקרי מוות שיגרמו מדי שנה כתוצאה מפעילות המכרהאני קורא לך, לפיכך, להודיע באופן ברור ופומבי על התנגדותו הנחרצת של משרד הבריאות להמשך קידום המכרה באזור זה".

שרת הבריאות יעל גרמן הודיעה אתמול כי היא מתנגדת לכריית פוספטים בשדה בריר שליד ערד. "השתכנעתי כי כרייה בשדה בריר תביא לסיכון בריאותי שאינו עומד בסטנדרטים של סיכון בריאותי המקובלים כיום בארה"ב ובאירופה ושגם אנו איננו יכולים להסכים לו", כתבה השרה במכתב למשרד הפנים.