ח"כ חנין על הישגי קורבין בבחירות בבריטניה: הרעיון סוציאליסטי מנצח בקרב הצעירים

מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, שמפלגתו הגדילה את כוחה בפרלמנט, הכריז על עצמו כמנצח בבחירות שנערכו ביום חמישי בבריטניה.  "קידמנו את המדיניות שלנו, החזקה ומלאת התקווה, וקיבלנו תגובות מדהימות מהציבור", אמר לשירות השידור הבריטי (הבי.בי.סי), אתמול (שישי). " אני חושב שברור מאוד מי ניצח בבחירות", הוסיף.

2017-06-10_171513

לדבריו "נרשמה עלייה ענקית בהצבעה למפלגתי, הרווחנו מושבים בכל המדינה. אני חושב שהלייבור, וכל מי שתמך בה אתמול – צעירים ומבוגרים – צריכים להיות מאוד גאים בהישג שלנו". קורבין חזר על הקריאה לראשת הממשלה השמרנית תרזה מיי להתפטר. "זו היתה הבחירה שלה ללכת לבחירות, על השם שלה. היא אמרה שזה יביא לממשלה יציבה. אבל הבוקר, זה לא נראה כך", הדגיש. מתוצאות הבחירות עולה כי 70% מהצעירים הצביעו הלייבור ואילו רוב המבוגרים תמכו בשמרנים.

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "קו ברור מחבר בין הבחירות בבריטניה לבין ההישג של מלנשון בבחירות בצרפת ושל ברני סנדרס בבחירות בארה״ב. שמאל סוציאליסטי לא מגמגם מצליח הרבה יותר מאשר 'שמאל' ממסדי שמציע פוליטיקה של מרכז. ועוד תופעה שחשוב לשים אליה לב: בשלוש מערכות הבחירות האלה, המועמדים הסוציאליסטים ניצחו בגדול בקרב הצעירים, למרות שלא זכו ברוב בציבור הכללי. אפשר בהחלט להבין זאת: בכל ארצות המערב צעירים יוצאים לעולם המציאות ורואים שההבטחה שהם קיבלו מהחברה היא שקרית ההבטחה שאם הם רק יהיו בסדר, יצליחו בלימודים ויתנו לחברה את מה שמצופה מהם השער יהיה פתוח בפניהם להתקדם. במציאות הם נכנסים לעולם בלי ביטחון תעסוקתי וחברתי וצריכים להיאבק על פרנסה ועל דיור. ושוב מסתבר גם שצעירים חשופים פחות לעוצמת התקשורת הממסדית ופתוחים יותר לחשיבה אלטרנטיבית".
ועוד מסר חנין ש"זה מזכיר לי את תוצאות הבחירות בת"איפו ב-2008, גם אז 'עיר לכולנו' אמנם לא הצליחה להחליף את ראש העיר המכהן רון חולדאי, אבל ניצחה בענק בקרב הצעירים". "פוליטיקה סוציאליסטית יכולה להצליח גם אצלנו. והאתגר הגדול הוא לבנות אותה ולהביא אותה בצורה משכנעת לציבור", הדגיש.