ח"כ חנין: הרכבת לאילת – ההולילנד של ממשלת נתניהו

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר השדולה הסביבתית חברתית בכנסת, תקף השבוע את החלטת ועדת השרים שהתקבלה ביום א' האחרון לאשר את תוואי הרכבת לאילת. "מדובר בפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בתולדות ישראל שאיננו מתמודד עם שום בעיית תחבורה אמיתית פרויקט הרכבת לאילת הוא ההולילנד של ממשלת נתניהו", אמר חנין, "כל המיליארדים שיבוזבזו על הפרויקט יכולים להיות מופנים לפתרונות תחבורה יעילים וזולים בעבור תושבי הפריפריה והערים במרכז הארץ. חלופת אוטובוסים מהירים יכולה להביא אותנו מהמרכז לאילת בקצת יותר משלוש שעות, בהרבה פחות כסף. הקמת רכבת מטענים והרחבת נמל אילת כחלופה לתעלת סואץ מסכנת את מפרץ אילת כאתר טבע, נופש ותיירות ייחודי. הרכבת המתוכננת אפילו לא תעצור במרבית יישובי הדרום, אך תקציבי משרד התחבורה יופנו מדאגה לתושבי הדרום לשמירת אינטרסים של חברות זרות באזור".

2013-10-08_200113

לדברי ח"כ חנין כי: "לאף אחת מההצדקות המובאות להקמת הרכבת לאילת, אין בסיס במציאות אך את העלויות העצומות והנזקים הסביבתיים נצטרך כולנו לשאת במשך שנים רבות. יש לעצור את הפרויקט ולבחון חלופות שישרתו קודם כל, ובצורה טובה יותר, את תושבי הנגב ואזרחי המדינה".