ח"כ חנין: הממשלה עובדת ללא פיקוח פרלמנטרי וזה נוח לנתניהו

"הממשלה עובדת ללא פיקוח פרלמנטרי, זה כנראה נוח לנתניהו, וזאת בעיה אמיתית של הדמוקרטיה", מסר הבוקר (רביעי) ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) לעיתון "כלכליסט". הבחירות הסתיימו, שרי הממשלה החדשה הושבעו, אבל הכנסת ה-20 עדיין לא מתפקדת: קרוב לחצי שנה מאז החלה פגרת הבחירות, רובן המוחלט של ועדות הכנסת לא חזרו לעבוד ומליאת הכנסת איננה מצביעה על חוקים. בשבועות האחרונים, מאז השבעת הממשלה, הפסיקו לתפקד גם שתי הוועדות המרכזיות – חוץ וביטחון וכספים.

2015-05-27_193744

לדברי ח"כ חנין "זה מצב בעייתי ומתסכל. המשמעות שאין ועדות תקופה ארוכה כל כך היא שחסרים לנו כלים פרלמנטריים לפיקוח על עבודת הממשלה". לדבריו, "אני לא יכול להשתחרר מהמחשבה הקשה שלמישהו מאוד נוח שהממשלה מתנהלת בלי פיקוח פרלמנטרי", הוסיף ל"הארץ".

 

עוד שאל ח"כ חנין: "השבוע התפטר הממונה על ההגבלים העסקיים. ממי נקבל הסברים כשהוועדות לא פעילות? איפה נשמע את טענותיו של הממונה? במקרה אחר, שר האוצר החליט להעביר את סמכויותיו בנושא הגז לראש הממשלה. איפה נקיים דיון בנושא הזה? במליאת הכנסת אפשר לשאת נאומים הצהרתיים, אבל בוועדה אתה יושב עם אנשי המקצוע, שואל ומקבל תשובות". בהיעדר ועדת פנים, חנין יזם בעצמו דיון על אלימות המשטרה כלפי בני הקהילה האתיופית.