ח"כ חנין דורש לחקור הריגתם של שני אחים פלסטינים במחסום קלנדיה

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה הבוקר (חמישי) לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים בדרישה לפתוח בחקירה של אירוע הריגתם של אח ואחות במחסום קלנדיה אמש, ולפרסם את סרטוני האבטחה מהאירוע.

2016-04-28_160249

גופותיהם של שני האחים, אתמול בצומת קלנדיה (צילום: סוכנות הידיעות מען)

לדברי ח"כ חנין "מראם סאלח חסן אבו אסמאעיל, בת 23, משכונת אראם במזרח ירושלים, שהיתה בהריון ואם לשניים, ואחיה הצעיר, אבראהים סאלח טאהה בן 16 מבית סוריק נורו אמש למוות במחסום קלנדיה. לטענת המשטרה אחד מהשניים זרק סכין לעבר שוטר במחסום. מהתקרית לא פורסם כל סרטון למרות שהמחסום מרושת במצלמות. על פי דיווחים של עדי ראייה במקום, השניים צעדו ברגל במסלול המיועד למכוניות ולא הבינו את הקריאות אליהם בעברית לעצור, כאשר אחיה של מראם אחז בידה כדי לקחת אותה למסלול הנכון היא נורתה על ידי שוטרים שעמדו במרחק של כ-20 מטרים מהם מאחורי מגן בטון. כשהתכופף אחיה להגיש לה עזרה נורה גם הוא. לפי העדויות, לא נשקפה כל סכנה מהם לשוטרים במקום".

עוד הדגיש ח"כ חנין כי צוותי רפואה פלסטינים לא הורשו להתקרב לזירה ולהגיש סיוע. "אני קורא למח"ש ולצבא לפתוח בחקירה מיידית וכן לפרסם את הסרטונים וכל חומר אחר שישנו מן הזירה. אי אפשר להשלים עם מציאות בה אנשים נורים למוות לאור יום על סמך חשד בלבד". על פי המשטרה, הצעירה עצרה בסמוך לשוטרים, החלה לצעוד מספר צעדים לאחור יחד עם הנער ואז שניהם הסתובבו שוב לעבר השוטרים. הצעירה שלפה סכין מתיקה וזרקה אותו לעבר שוטר, שלא נפגע. השוטרים פתחו באש והרגו את השניים. בנוסף לסכין זה, נמצאו בזירה סכין זהה נוסף וסכין מתקפל בחגורתו של הנער.